HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1216002026
Ders İsmi: Innovation in Nursing
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilere inovasyon ve girişimcilik konularında gerekli olan bilgi ve becerileri vermeye yönelik olarak düzenlenmiştir. Hemşirelik eğitiminde inovasyon ve girişimciliğin önemi üzerinde durulur. Öğrenciler ders boyunca inovasyon ve girişimcilikle bağlantılı konuları inceleme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; İnovasyon tanımı, çeşitleri, hemşirelikte inavasyon süreci ve uygulamaları, yaratıcılık, simülasyon eğitimi, Türkiyede inovasyon kullanımı konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İnovasyonu tanımlar.
2) Hemşirelik eğitiminde inovasyonun önemini kavrar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hemşirelikte simülasyon kullanımını kavrar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Hemşirelikte inovasyon ürünlerine örnek verir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) İnovasyonun dünyadaki önemini bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtılması Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
2) İnovasyon tanımı Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
3) İnovasyon çeşitleri Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
4) İnovasyon çeşitleri Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
5) Hemşirelikte inovasyon süreci Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
6) Hemşirelikte inovasyon uygulamaları Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
7) ARA SINAV Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
8) Hemşirelikte inovasyon uygulamaları Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
9) Yaratıcılık Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
10) İnovasyon örnekleri Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
11) İnovasyonun hastane ortamında kullanımı Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
12) Simülasyon eğitimi Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
13) Simülasyon eğitimi Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
14) Türkiye'de inovasyon kullanımı Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
15) Dersin değerlendirilmesi Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
16) FINAL SINAVI Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019
Diğer Kaynaklar: Bonnie Clipper, Mike Wang and Paul Coyne, The Nurse's Guide to Innovation: Accelerating the Journey Paperback, Super Star Press, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 88