Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnsan ve Kültürel Yapı, Sağlık ve Hastalık Kavramı |
1.Öztürk, E., & Öztaş, D. (2012). Transkültürel hemşirelik. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 293-300.
2.Nazan, T. U. N. A. (2015). Kültürlerarası hemşirelik ve etik. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 7-13.
3.TEMEL, A. B. (2008). Kültürlerarasi (çok kültürlü) hemşirelik eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 92-101.
4.Tanrıverdi, G. (2017). 1. Uluslararası 4. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı. Journal of Human Sciences, 14(4). |
2) |
Sağlık ve Hastalığı Etkileyen Kültürel Farklılıklar |
1.Öztürk, E., & Öztaş, D. (2012). Transkültürel hemşirelik. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 293-300.
2.Nazan, T. U. N. A. (2015). Kültürlerarası hemşirelik ve etik. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 7-13.
3.TEMEL, A. B. (2008). Kültürlerarasi (çok kültürlü) hemşirelik eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 92-101.
4.Tanrıverdi, G. (2017). 1. Uluslararası 4. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı. Journal of Human Sciences, 14(4). |
3) |
Din, Kültür ve Sağlık İlişkisi |
1.Öztürk, E., & Öztaş, D. (2012). Transkültürel hemşirelik. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 293-300.
2.Nazan, T. U. N. A. (2015). Kültürlerarası hemşirelik ve etik. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 7-13.
3.TEMEL, A. B. (2008). Kültürlerarasi (çok kültürlü) hemşirelik eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 92-101.
4.Tanrıverdi, G. (2017). 1. Uluslararası 4. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı. Journal of Human Sciences, 14(4). |
4) |
Göç, Kültür ve Sağlık İlişkisi |
1.Öztürk, E., & Öztaş, D. (2012). Transkültürel hemşirelik. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 293-300.
2.Nazan, T. U. N. A. (2015). Kültürlerarası hemşirelik ve etik. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 7-13.
3.TEMEL, A. B. (2008). Kültürlerarasi (çok kültürlü) hemşirelik eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 92-101.
4.Tanrıverdi, G. (2017). 1. Uluslararası 4. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı. Journal of Human Sciences, 14(4). |
5) |
Kültür ve Beslenme |
1.Öztürk, E., & Öztaş, D. (2012). Transkültürel hemşirelik. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 293-300.
2.Nazan, T. U. N. A. (2015). Kültürlerarası hemşirelik ve etik. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 7-13.
3.TEMEL, A. B. (2008). Kültürlerarasi (çok kültürlü) hemşirelik eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 92-101.
4.Tanrıverdi, G. (2017). 1. Uluslararası 4. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı. Journal of Human Sciences, 14(4). |
6) |
Kültürlerarası Hemşirelikte Temel Kavramlar |
1.Öztürk, E., & Öztaş, D. (2012). Transkültürel hemşirelik. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 293-300.
2.Nazan, T. U. N. A. (2015). Kültürlerarası hemşirelik ve etik. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 7-13.
3.TEMEL, A. B. (2008). Kültürlerarasi (çok kültürlü) hemşirelik eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 92-101.
4.Tanrıverdi, G. (2017). 1. Uluslararası 4. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı. Journal of Human Sciences, 14(4). |
7) |
Ara sınav |
Okuma-araştırma |
8) |
Kültürlerarası Hemşireliğin Tanımı, Amacı, Önemi ve Tarihsel Gelişimi
|
1.Öztürk, E., & Öztaş, D. (2012). Transkültürel hemşirelik. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 293-300.
2.Nazan, T. U. N. A. (2015). Kültürlerarası hemşirelik ve etik. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 7-13.
3.TEMEL, A. B. (2008). Kültürlerarasi (çok kültürlü) hemşirelik eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 92-101.
4.Tanrıverdi, G. (2017). 1. Uluslararası 4. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı. Journal of Human Sciences, 14(4).
|
9) |
Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri |
1.Öztürk, E., & Öztaş, D. (2012). Transkültürel hemşirelik. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 293-300.
2.Nazan, T. U. N. A. (2015). Kültürlerarası hemşirelik ve etik. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 7-13.
3.TEMEL, A. B. (2008). Kültürlerarasi (çok kültürlü) hemşirelik eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 92-101.
4.Tanrıverdi, G. (2017). 1. Uluslararası 4. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı. Journal of Human Sciences, 14(4). |
10) |
Kültürlerarası İletişim |
1.Öztürk, E., & Öztaş, D. (2012). Transkültürel hemşirelik. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 293-300.
2.Nazan, T. U. N. A. (2015). Kültürlerarası hemşirelik ve etik. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 7-13.
3.TEMEL, A. B. (2008). Kültürlerarasi (çok kültürlü) hemşirelik eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 92-101.
4.Tanrıverdi, G. (2017). 1. Uluslararası 4. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı. Journal of Human Sciences, 14(4). |
11) |
Kronik Hastalıklarda Kültürel Yaklaşım |
1.Öztürk, E., & Öztaş, D. (2012). Transkültürel hemşirelik. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 293-300.
2.Nazan, T. U. N. A. (2015). Kültürlerarası hemşirelik ve etik. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 7-13.
3.TEMEL, A. B. (2008). Kültürlerarasi (çok kültürlü) hemşirelik eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 92-101.
4.Tanrıverdi, G. (2017). 1. Uluslararası 4. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı. Journal of Human Sciences, 14(4). |
12) |
Çocuk Bakımında Kültürel Yaklaşım |
1.Öztürk, E., & Öztaş, D. (2012). Transkültürel hemşirelik. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 293-300.
2.Nazan, T. U. N. A. (2015). Kültürlerarası hemşirelik ve etik. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 7-13.
3.TEMEL, A. B. (2008). Kültürlerarasi (çok kültürlü) hemşirelik eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 92-101.
4.Tanrıverdi, G. (2017). 1. Uluslararası 4. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı. Journal of Human Sciences, 14(4). |
13) |
Psikiyatrik Hastalıklar ve Bakımda Kültürlerarası Yaklaşım |
1.Öztürk, E., & Öztaş, D. (2012). Transkültürel hemşirelik. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 293-300.
2.Nazan, T. U. N. A. (2015). Kültürlerarası hemşirelik ve etik. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 7-13.
3.TEMEL, A. B. (2008). Kültürlerarasi (çok kültürlü) hemşirelik eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 92-101.
4.Tanrıverdi, G. (2017). 1. Uluslararası 4. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı. Journal of Human Sciences, 14(4). |
14) |
Üreme Sağlığı ve Kültürel Yaklaşım |
1.Öztürk, E., & Öztaş, D. (2012). Transkültürel hemşirelik. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 293-300.
2.Nazan, T. U. N. A. (2015). Kültürlerarası hemşirelik ve etik. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 7-13.
3.TEMEL, A. B. (2008). Kültürlerarasi (çok kültürlü) hemşirelik eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 92-101.
4.Tanrıverdi, G. (2017). 1. Uluslararası 4. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı. Journal of Human Sciences, 14(4). |
15) |
Kültürel Bakış Açısıyla Ağrı, Kültür ve Ölüm |
1.Öztürk, E., & Öztaş, D. (2012). Transkültürel hemşirelik. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 293-300.
2.Nazan, T. U. N. A. (2015). Kültürlerarası hemşirelik ve etik. Turkiye Klinikleri J Public Health Nurs-Special Topics, 1(3), 7-13.
3.TEMEL, A. B. (2008). Kültürlerarasi (çok kültürlü) hemşirelik eğitimi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(2), 92-101.
4.Tanrıverdi, G. (2017). 1. Uluslararası 4. Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı. Journal of Human Sciences, 14(4). |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
|
2) |
Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. |
|
3) |
Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. |
|
4) |
Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. |
|
5) |
Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
6) |
Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
7) |
İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
10) |
Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
|
11) |
Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. |
|
12) |
Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. |
|
13) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. |
|
14) |
Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. |
|
15) |
Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
|