HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1216002018 | ||||||||
Ders İsmi: | Assertiveness Training | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Hülya BİLGİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, katılımcılara pasif ve agresif iletişimden uzak durarak kendi fikir ve duygularını daha net ifade edebilmeyi, açık, iddialı iletişimin hem kişisel hem de sosyal hayatta özgüveni ne kadar artırdığını öğretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Girişkenliğe Giriş Girişkenlik Nedir? Temel duyguları bilmek için kişisel farkındalık Atılganlığın Önündeki Engeller (ve İnançların, Kültürün ve Değer Sisteminin Etkisi) Davranış Türleri Düşünme Süreçleri ve İnançlar İddialı İletişim Girişken Olmayı Öğrenmek- Girişkenlik Becerileri Belirli Yaşam Alanlarında Girişkenlik (aile, arkadaşlık, iş vb.) Çatışma / Öfke Yönetimi Hemşirelik Mesleğinde Atılganlık Eylem Planı Oluşturma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Girişkenliğe Giriş | Byron L. Assertiveness. Nu Books, Ireland, 2004. Carr DL. Brilliant Assertiveness. Pearson Education Limited, Harlow UK, 2012. King P. The Art of Everyday Assertiveness. 2019. www.PatrickKingConsulting.com Paterson RJ. The Assertiveness Workbook. Second Edition. New Harbinger Publications, Inc., Oakland, 2022. |
2) | Girişkenlik nedir? | Byron L. Assertiveness. Nu Books, Ireland, 2004. Carr DL. Brilliant Assertiveness. Pearson Education Limited, Harlow UK, 2012. King P. The Art of Everyday Assertiveness. 2019. www.PatrickKingConsulting.com Paterson RJ. The Assertiveness Workbook. Second Edition. New Harbinger Publications, Inc., Oakland, 2022. |
3) | Temel duyguları bilmek için kişisel farkındalık | Carr DL. Brilliant Assertiveness. Pearson Education Limited, Harlow UK, 2012. |
4) | Girişkenliğin Önündeki Engeller (ve İnançların, Kültürün ve Değer Sisteminin Etkisi) | King P. The Art of Everyday Assertiveness. 2019. www.PatrickKingConsulting.com |
5) | Davranış Türleri | Paterson RJ. The Assertiveness Workbook. Second Edition. New Harbinger Publications, Inc., Oakland, 2022. |
6) | Düşünme Süreçleri ve İnançlar | Byron L. Assertiveness. Nu Books, Ireland, 2004. |
7) | Girişken İletişim | Carr DL. Brilliant Assertiveness. Pearson Education Limited, Harlow UK, 2012. |
8) | ARA SINAV HAFTASI | Carolyn Chambers Clark, Holistic Assertiveness Skills for Nurses: Empower Yourself (and Others!), Springer Publishing Company; 1st edition (June 15, 2003) |
9) | Girişken Olmayı Öğrenmek- Girişkenlik Becerileri | Paterson RJ. The Assertiveness Workbook. Second Edition. New Harbinger Publications, Inc., Oakland, 2022. |
10) | Belirli Yaşam Alanlarında Girişkenlik (aile, arkadaşlık, iş vb.) | Byron L. Assertiveness. Nu Books, Ireland, 2004. Carr DL. Brilliant Assertiveness. Pearson Education Limited, Harlow UK, 2012. |
11) | Çatışma / Öfke Yönetimi | King P. The Art of Everyday Assertiveness. 2019. www.PatrickKingConsulting.com |
12) | Hemşirelik Mesleğinde Atılganlık | Paterson RJ. The Assertiveness Workbook. Second Edition. New Harbinger Publications, Inc., Oakland, 2022. |
13) | Eylem Planı Oluşturma | Carr DL. Brilliant Assertiveness. Pearson Education Limited, Harlow UK, 2012. |
14) | FİNAL SINAVI | Carolyn Chambers Clark, Holistic Assertiveness Skills for Nurses: Empower Yourself (and Others!), Springer Publishing Company; 1st edition (June 15, 2003) |
14) | FİNAL SINAVI | Byron L. Assertiveness. Nu Books, Ireland, 2004. Carr DL. Brilliant Assertiveness. Pearson Education Limited, Harlow UK, 2012. King P. The Art of Everyday Assertiveness. 2019. www.PatrickKingConsulting.com Paterson RJ. The Assertiveness Workbook. Second Edition. New Harbinger Publications, Inc., Oakland, 2022. |
Ders Notları / Kitaplar: | Byron L. Assertiveness. Nu Books, Ireland, 2004. Carr DL. Brilliant Assertiveness. Pearson Education Limited, Harlow UK, 2012. King P. The Art of Everyday Assertiveness. 2019. www.PatrickKingConsulting.com Paterson RJ. The Assertiveness Workbook. Second Edition. New Harbinger Publications, Inc., Oakland, 2022. |
Diğer Kaynaklar: | Byron L. Assertiveness. Nu Books, Ireland, 2004. Carr DL. Brilliant Assertiveness. Pearson Education Limited, Harlow UK, 2012. King P. The Art of Everyday Assertiveness. 2019. www.PatrickKingConsulting.com Paterson RJ. The Assertiveness Workbook. Second Edition. New Harbinger Publications, Inc., Oakland, 2022. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
9 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||||||
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. | ||||||||||||||
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. | ||||||||||||||
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. | ||||||||||||||
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||||||
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. | ||||||||||||||
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||||||||||
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||||||
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. | ||||||||||||||
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. | ||||||||||||||
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. | ||||||||||||||
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | |
2) | Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. | |
3) | Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. | |
4) | Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. | |
5) | Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. | |
6) | Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
7) | İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | |
10) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |
11) | Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | |
12) | Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. | |
13) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. | |
14) | Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. | |
15) | Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Akran Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 |