Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Okul Sağlığı Hizmetlerinin Tanımı ve Önemi
|
Okuma-araştırma |
2) |
Dünyada ve Türkiyede Okul Sağlığının Tarihsel Gelişimi |
Okuma-araştırma |
3) |
Okul Sağlığı Ekibi |
Okuma-araştırma |
4) |
Okul Hemşiresi Uygulama Standartları |
Okuma-araştırma |
5) |
Okul Hemşiresi Rolleri |
Okuma-araştırma |
6) |
Okulda Sağlık Hizmetleri • Okula Kabul Muayenesi • Periyodik Fizik Muayeneler |
Okuma-araştırma |
7) |
Ara sınav |
Okuma-araştırma |
8) |
Taramalar ( Görüşme, Boy-Ağırlık, İşitme, Görme, Skolyoz, Parazit) |
Okuma-araştırma |
9) |
Taramalar (İşitme , Görme, Skolyoz, Parazit) |
Okuma-araştırma |
10) |
Bulaşıcı Hastalıklardan Korunma, İlkyardım ve kazalardan korunma |
Okuma-araştırma |
11) |
Kronik Hastaların İzlemi, Özürlü/Sakat Çocuğun İzlemi |
Okuma-araştırma |
12) |
Okul Ruh Sağlığı Hizmetleri,Okulda Afet Planı |
Okuma-araştırma |
13) |
Okulda Sağlık Eğitimi, Sağlıklı Okul Çevresi Çalışmaları |
Okuma-araştırma |
14) |
Okul Sağlığı Hizmetlerinde Ülke Deneyimleri, Okul Sağlığı ile İlgili 2020 yılı ulusal sağlık hedefleri |
Okuma-araştırma |
15) |
Okul Sağlığı Hizmetlerinde Ülke Deneyimleri Okul Sağlığı ile İlgili 2020 yılı ulusal sağlık hedefleri |
Okuma-araştırma |
16) |
Final sınavı |
Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: |
1 .Erefe, Bayık, Bahar, Özsoy, Türkistanlı, Uysal, Uğurlu. Halk Sağlığı Hemşireliği Ders Notları, Ege Üniv. Yayını, İzmir, 2000.
2. Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Sistem Ofset Basım Yayın San. Tic. Ltd. Şti. Ankara, 2008.
3.Smith C., Maurer F. (2000) Community Health Nursing Theory and Practice. Second Edition, WB Saunders, Philedelphia
4.Yabancı, N. (2011). Okul Sağlığı ve Beslenme Programları. TAF Preventive Medicine Bulletin, 10(3).
|
Diğer Kaynaklar: |
1 .Erefe, Bayık, Bahar, Özsoy, Türkistanlı, Uysal, Uğurlu. Halk Sağlığı Hemşireliği Ders Notları, Ege Üniv. Yayını, İzmir, 2000.
2. Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Sistem Ofset Basım Yayın San. Tic. Ltd. Şti. Ankara, 2008.
3.Smith C., Maurer F. (2000) Community Health Nursing Theory and Practice. Second Edition, WB Saunders, Philedelphia
4.Yabancı, N. (2011). Okul Sağlığı ve Beslenme Programları. TAF Preventive Medicine Bulletin, 10(3).
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
|
2) |
Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. |
|
3) |
Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. |
|
4) |
Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. |
|
5) |
Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
6) |
Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
7) |
İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
10) |
Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
|
11) |
Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. |
|
12) |
Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. |
|
13) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. |
|
14) |
Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. |
|
15) |
Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
|