Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin hedeflerinin açıklanması Kanıta dayalı uygulamanın tarihçesi |
Okuma-araştırma |
2) |
Kanıta dayalı sağlık bakım hizmetinin önemi |
Okuma-araştırma |
3) |
Kanıt temelli uygulamalar için değişim icin ihtiyacın belirlenmesi |
Okuma-araştırma |
4) |
Kanıt türleri; randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma |
Okuma-araştırma |
5) |
Kanıt türleri; kohort çalışmaları, gözlemsel çalışmalar |
Okuma-araştırma |
6) |
Kanıt türleri; sistematik incelemeler |
Okuma-araştırma |
7) |
Ara sınav |
Okuma-araştırma |
8) |
Kanıtların uygulanması, klinik etkinlikler |
Okuma-araştırma |
9) |
Uygulamaların geliştirilmesi, denetleme |
Okuma-araştırma |
10) |
Kanıtların yansıması; bireysel değişim, kurumsal değişim, etik değişim |
Okuma-araştırma |
11) |
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarında engeller |
Okuma-araştırma |
12) |
Kanıta dayalı uygulama kaynakları |
Okuma-araştırma |
13) |
Kanıta dayalı uygulama merkezleri |
Okuma-araştırma |
14) |
Kanıt temelli uygulama değişikliğine bir örnek |
Okuma-araştırma |
15) |
Devam: Kanıt temelli uygulama değişikliğine bir örnek |
Okuma-araştırma |
16) |
Final sınavı |
Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: |
1.Eds. Aslan Ö. Bebiş H. (2016) 5. Hemşirelik Araştırmasının Esasları, Hemşirelik Uygulaması İçin Kanıtın Değerlendirilmesi [Eds. Polit DF., Tetano Beck C., Essentials Of Nursing Reaearch, Apprassiing Evidence For Nursing Practice.ISBN: 978-1-4511-7679-7.
2.Wolters Kluwer, Lippincott Williams&Wilkings,2014, 4. Edition] ISBN: 978-605-9160-17-9. Pelikan Kitapevi. 8.Baskı. Pelikan Kitabevi Ankara.
3.KOCAMAN, G. (2003). Hemşirelikte Kanita Dayali Uygulama. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 5(2), 61-69.
4.ÖZER KÜüÜK, E., üAKMAK, S., KAPUCU, S., KOü, M., & KAHVECİ, R. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Farkındalıklarının Belirlenmesi. Journal of Hacettepe University Faculty of Nursing, 4(2).
|
Diğer Kaynaklar: |
1.Eds. Aslan Ö. Bebiş H. (2016) 5. Hemşirelik Araştırmasının Esasları, Hemşirelik Uygulaması İçin Kanıtın Değerlendirilmesi [Eds. Polit DF., Tetano Beck C., Essentials Of Nursing Reaearch, Apprassiing Evidence For Nursing Practice.ISBN: 978-1-4511-7679-7.
2.Wolters Kluwer, Lippincott Williams&Wilkings,2014, 4. Edition] ISBN: 978-605-9160-17-9. Pelikan Kitapevi. 8.Baskı. Pelikan Kitabevi Ankara.
3.KOCAMAN, G. (2003). Hemşirelikte Kanita Dayali Uygulama. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 5(2), 61-69.
4.ÖZER KÜüÜK, E., üAKMAK, S., KAPUCU, S., KOü, M., & KAHVECİ, R. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Farkındalıklarının Belirlenmesi. Journal of Hacettepe University Faculty of Nursing, 4(2).
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
|
2) |
Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. |
|
3) |
Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. |
|
4) |
Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. |
|
5) |
Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
6) |
Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
7) |
İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
10) |
Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
|
11) |
Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. |
|
12) |
Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. |
|
13) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. |
|
14) |
Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. |
|
15) |
Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
|