Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Engellilik ile ilgili temel kavramlar, engelliliğe yol açan durumlar, engelliliğin tarihsel süreci |
Okuma-araştırma |
2) |
Engelli çocuğu fiziksel ve ruhsal yönden değerlendirme
|
Okuma-araştırma |
3) |
Engelli erişkin ve yaşlıyı fiziksel ve ruhsal yönden değerlendirme |
Okuma-araştırma |
4) |
Görme engelli birey ve ailesinin özellikleri ve gereksinimleri |
Okuma-araştırma |
5) |
İşitme engelli birey ve ailesinin özellikleri ve gereksinimleri |
Okuma-araştırma |
6) |
Ortopedik engelli birey ve ailesinin özellikleri ve gereksinimleri |
Okuma-araştırma |
7) |
Ara sınav |
Okuma-araştırma |
8) |
Zihinsel engelli birey ve ailesinin özellikleri ve gereksinimleri |
Okuma-araştırma |
9) |
Zihinsel engelli birey ve ailesinin özellikleri ve gereksinimleri |
Okuma-araştırma |
10) |
Engelli birey ve ailesine destek ve rehabilitasyon, Engellilerle ilgili kuruluşlar |
Okuma-araştırma |
11) |
Engellilik ve çalışma yaşamı |
Okuma-araştırma |
12) |
Sağlık bakım sisteminde engelli bireye yaklaşım
|
Okuma-araştırma |
13) |
Sağlık bakım sisteminde engelli bireye yaklaşım |
Okuma-araştırma |
14) |
Engellilik alanında çalışan sivil toplum kuruluşları ve mevzuat |
Okuma-araştırma |
15) |
Dersin değerlendirilmesi |
Okuma-araştırma |
16) |
Final sınavı |
Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: |
1.Cardell B. Reframing Health Promotion for People with Intellectual Disabilities. Glob Qual Nurs Res. 2015 Apr 20;2.
2.Küçük EE, Küçük Alemdar D. Life Satisfaction and Psychological Status of Mothers with Disabled Children: A Descriptive Study. Community Ment Health J. 2017 Mar 31. doi: 10.1007/s10597-017-0135-
3.Belagaje SR. Stroke Rehabilitation. Continuum (Minneap Minn). 2017 Feb;23 (1, Cerebrovascular Disease): 238-253.
4.Nursing Care for Individuals with Intellectual and Developmental Disabilities: An Integrated Approach. Ed. Cecily Betz, Wendy Nehring. Paul H. Brookes Publishing, Maryland, USA, 2010.
5.Learning Disabilities Towards Inclusion, 6th Edition, Ed. Helen Atherton, Debbie Crickmore, ISBN : 9780702051876, Elseiver, 2011.
6.Nurses with Disabilities Professional Issues and Job Retention, Ed. Leslie Neal-Boylan, Springer Publishing, New York, 2013.
7.Hilberink SR, van der Slot WM, Klem M. Health and participation problems in older adults with long-term disability. Disabil Health J. 2017 Apr;10(2):361-366.
|
Diğer Kaynaklar: |
1.Cardell B. Reframing Health Promotion for People with Intellectual Disabilities. Glob Qual Nurs Res. 2015 Apr 20;2.
2.Küçük EE, Küçük Alemdar D. Life Satisfaction and Psychological Status of Mothers with Disabled Children: A Descriptive Study. Community Ment Health J. 2017 Mar 31. doi: 10.1007/s10597-017-0135-
3.Belagaje SR. Stroke Rehabilitation. Continuum (Minneap Minn). 2017 Feb;23 (1, Cerebrovascular Disease): 238-253.
4.Nursing Care for Individuals with Intellectual and Developmental Disabilities: An Integrated Approach. Ed. Cecily Betz, Wendy Nehring. Paul H. Brookes Publishing, Maryland, USA, 2010.
5.Learning Disabilities Towards Inclusion, 6th Edition, Ed. Helen Atherton, Debbie Crickmore, ISBN : 9780702051876, Elseiver, 2011.
6.Nurses with Disabilities Professional Issues and Job Retention, Ed. Leslie Neal-Boylan, Springer Publishing, New York, 2013.
7.Hilberink SR, van der Slot WM, Klem M. Health and participation problems in older adults with long-term disability. Disabil Health J. 2017 Apr;10(2):361-366.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
|
2) |
Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. |
|
3) |
Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. |
|
4) |
Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. |
|
5) |
Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
6) |
Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
7) |
İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
10) |
Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
|
11) |
Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. |
|
12) |
Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. |
|
13) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. |
|
14) |
Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. |
|
15) |
Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
|