Dersin Amacı: |
İlk yardım gerektiren durumlarda yapılacak hemşirelik uygulamalarına ilişkin bilgi kazandırma, ilk yardım bilgilerini acil durumlarda uygulayabilme becerisi kazandırma, hızlı değerlendirme, karar verme ve uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
İlk yardımın önemi ve hedefleri, Kazazede kurtarılma ve taşıma, Kazazede değerlendirme ve triyaj, Temel yaşam desteğinin sağlanması, Kanamalar ve şokta ilk yardım , Yaralarda ilk yardım, Travmalarda ilkyardım, Kas ve iskelet sistemi yaralanmalarında ilk yardım , Sokma ve ısırıklarda ilk yardım, Zehirlenmelerde ilk yardım, Yanıklar ve donmada ilk yardım, İlk yardım gerektiren tıbbi durumlar |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kavramsal çerçeve, Afetin tanımı ve sınıflandırılması |
Okuma-araştırma |
1) |
|
|
2) |
Dünyada ve Türkiye’de afetler |
Okuma-araştırma |
3) |
Afet hemşireliği |
Okuma-araştırma |
4) |
Afetlerde halk sağlığı hemşireliği |
Okuma-araştırma |
5) |
Afet yönetimi |
Okuma-araştırma |
6) |
Afetlerin sağlık üzerine etkileri-1 |
Okuma-araştırma |
7) |
Afetlerin sağlık üzerine etkileri-2 |
Okuma-araştırma |
8) |
Vize Sınavı |
Okuma-araştırma |
9) |
KBRN (Kimyasal Biyolojik Radyolojik Nükleer) olayları, Temel ilkeler,
Dekontaminasyon |
Okuma-araştırma |
10) |
Afetlerde hastane öncesi acil sağlık hizmetleri, Afet triajı |
Okuma-araştırma |
11) |
Hastane afet planlaması |
Okuma-araştırma |
12) |
Afetlerde savunmasız dezavantajlı gruplar, yerinden edilmiş insanların
ve mültecilerin yönetimi |
Okuma-araştırma |
13) |
Afet yönetiminde teknoloji ve bilgi sistemleri |
Okuma-araştırma |
14) |
Afet konulu belgesel gösterimi-1 |
Okuma-araştırma |
15) |
Afet konulu belgesel gösterimi-2 |
Okuma-araştırma |
16) |
Final Sınavı |
Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: |
Kate Curtis, Clair Ramsden, Ramon Shaban, Margaret Fry, Julie Considine, Emergency and Trauma Care for Nurses and Paramedics, 3rd Edition - June 19, 2019, Elsevier 2019 |
Diğer Kaynaklar: |
Kate Curtis, Clair Ramsden, Ramon Shaban, Margaret Fry, Julie Considine, Emergency and Trauma Care for Nurses and Paramedics, 3rd Edition - June 19, 2019, Elsevier 2019 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
|
2) |
Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. |
|
3) |
Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. |
|
4) |
Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. |
|
5) |
Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
6) |
Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
7) |
İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
10) |
Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
|
11) |
Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. |
|
12) |
Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. |
|
13) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. |
|
14) |
Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. |
|
15) |
Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
|