HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1216411001 | ||||||||
Ders İsmi: | Education in Nursing | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrenciye, hemşirenin eğitimci rolünü gerçekleştirdiği alanlarda (sağlık eğitimi, hasta ve yakınlarının eğitimi, hizmetiçi eğitim) temel eğitim bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; hemşirelik eğitiminin gelişimi ve tarihçesi, hemşirelik eğitim sisteminin analizi, hemşirenin eğitimci rolü, hemşirelik öğrencilerinin eğitimi: Klinik Öğretim, hemşirelikte sürekli eğitim (hizmet içi eğitim), yüksek lisans ve doktora eğitimi, sağlık eğitimi, hasta ve yakınlarının eğitimi, eğitim süreci konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hemşirelik Eğitiminin Gelişimi ve Tarihçesi | Okuma-araştırma |
2) | Hemşirelik Eğitim Sisteminin Analizi | Okuma-araştırma |
3) | Hemşirenin Eğitimci Rolü | Okuma-araştırma |
4) | Hemşirelikte Sürekli Eğitim: Hizmet İçi Eğitim, Yüksek Lisans ve Doktora Eğitimi | Okuma-araştırma |
5) | Sağlık Eğitimi | Okuma-araştırma |
6) | Hasta ve Yakınlarının Eğitimi | Okuma-araştırma |
7) | Ara sınav | Okuma-araştırma |
8) | Eğitim Süreci: Gereksinim Belirleme | Okuma-araştırma |
9) | Eğitim Süreci: Planlama ve Programlama | Okuma-araştırma |
10) | Eğitim Süreci: Planlama ve Programlama | Okuma-araştırma |
11) | Eğitim Süreci: Uygulama (Yöntemler) | Okuma-araştırma |
12) | Eğitim Süreci: Uygulama (Araçlar) | Okuma-araştırma |
13) | Eğitim Süreci: Ölçme ve Değerlendirme | Okuma-araştırma |
14) | Eğitim Süreci: Değerlendirme | Okuma-araştırma |
15) | Genel tekrar | Okuma-araştırma |
16) | Final sınavı | Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: | Young L E., Paterson B L. (2007): Teaching Nursing. Lippincott Williams & Wilkins, Lacroix A., Assal J. P. (2003): Hastaların Terapötik Eğitimi (Çeviri Editörü: birgül Piyal, Ruhi Selçuk Tabak). Palme Yayıncılık, Ankara Barutçugil İ (2002): Eğiticinin Eğitimi. Kariyer Yayıncılık, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | Young L E., Paterson B L. (2007): Teaching Nursing. Lippincott Williams & Wilkins, Lacroix A., Assal J. P. (2003): Hastaların Terapötik Eğitimi (Çeviri Editörü: birgül Piyal, Ruhi Selçuk Tabak). Palme Yayıncılık, Ankara Barutçugil İ (2002): Eğiticinin Eğitimi. Kariyer Yayıncılık, İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
5 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||||||
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. | ||||||||||||||
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. | ||||||||||||||
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. | ||||||||||||||
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||||||
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. | ||||||||||||||
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||||||||||
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||||||
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. | ||||||||||||||
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. | ||||||||||||||
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. | ||||||||||||||
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 5 |
2) | Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. | 4 |
3) | Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. | 3 |
4) | Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. | 4 |
5) | Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. | 4 |
6) | Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
7) | İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. | 4 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. | 4 |
9) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | 5 |
10) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 5 |
11) | Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 |
12) | Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. | 4 |
13) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. | 4 |
14) | Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. | 3 |
15) | Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. | 4 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |