Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; öğrencilere sağlıklı ve hasta çocuğun biyopsikososyal gereksinimlerine yönelik çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği ilke, standart ve uygulamaları doğrultusunda bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; pediatrik tanılama, çocukluk dönemlerinde büyüme ve gelişme, hospitalizasyon, çocukluk dönemlerinde beslenme, çocuklarda beslenme bozuklukları, sıvı elektrolit dengesizlikleri, deri hastalıkları ve hemşirelik bakımı, pediyatrik uygulamalar, normal yenidoğan, yüksek riskli yenidoğan, çocuklarda davranış bozuklukları, sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, onkolojik sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı konularını içermektedir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Pediatri hemşireliği -Çocuk sağlığının geliştirilmesine yönelik programlar Pediatrik tanılama, Çocuğun öyküsünün alınması -Fizik muayene |
Okuma-araştırma |
2) |
Çocukluk dönemleri ve özellikleri -Büyümenin izlenmesi ve değerlendirilmesi -Gelişmenin izlenmesi ve değerlendirilmesi |
Okuma-araştırma |
3) |
Pediatride Beslenme Anne sütü Anne sütü ve emzirmenin bebek, anne ve topluma yararları |
Okuma-araştırma |
4) |
Beslenme Bozukluğu Marasmus Kwashiorkor Vitamin eksiklikleri Sıvı elektrolit dengesizliklerini değerlendirme |
Okuma-araştırma |
5) |
Sıvı elektrolit, asit baz dengesizlikleri |
Okuma-araştırma |
6) |
Pediatrik İlaç uygulamaları -Sindirim sistemi uygulamaları -Solunum sistemi uygulamaları -Hijyen uygulamaları |
Okuma-araştırma |
7) |
Ara sınav |
Okuma-araştırma |
8) |
Normal yenidoğan -Yenidoğanın değerlendirilmesi -Yenidoğanın fizyolojik fonksiyonları Yenidoğanın hemşirelik bakımı |
Okuma-araştırma |
9) |
Kas iskelet sistemi hastalıkları Serebral palsi Müsküler distrofi Osteomiyelit Hematoloji -Kanın embriyolojisi -Kanın bileşimi ve özellikleri -Pıhtılaşma mekanizması |
Okuma-araştırma |
10) |
Gastrointestinal sistem bozuklukları ve hemşirelik bakımı |
Okuma-araştırma |
11) |
Genetik bozukluklar ve hemşirelik bakımı |
Okuma-araştırma |
12) |
Onkolojik problemi olan çocuk ve hemşirelik bakımı |
Okuma-araştırma |
13) |
Endokrin sistem sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı |
Okuma-araştırma |
14) |
Krup -Epiglotitis -Bronşiyolit -Bronşit -Astım -Pnomoni Enfeksiyon hastalıkları |
Okuma-araştırma |
15) |
Genel tekrar |
Okuma-araştırma |
16) |
Final sınav |
Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: |
Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul
Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005
Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
|
Diğer Kaynaklar: |
Conk Z, Çavuşoğlu H, Savaşer S, Suzan Y, Pek H, Algıer L, Erdemir F( 1997). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Birinci Baskı. Birlik Ofset Ltd. Sti. İstanbul
Ekşi A (ed). Erdemir, F., Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevi, 2005
Çavuşoğlu H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt 1-2, Ankara 2004
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. |
4 |
3) |
Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. |
5 |
4) |
Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. |
4 |
5) |
Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
6) |
Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. |
5 |
7) |
İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. |
4 |
8) |
Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. |
4 |
9) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
4 |
10) |
Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
4 |
11) |
Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. |
5 |
12) |
Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. |
4 |
13) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. |
4 |
14) |
Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. |
4 |
15) |
Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
4 |