HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1216111003
Ders İsmi: Interpersonal Relations
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Hülya BİLGİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, öğrencilerin mesleki yaşamlarında hastalara nitelikli bakım vermelerinde çok önemli olan kendini tanıma ve kişilerarası ilişkilerde davranışlar konuları ele alınacaktır. Ayrıca öğrencilerin yardım edici iletişimin temel ilke ve tekniklerini kişisel ve profesyonel yaşamlarında nasıl kullanabilecekleri tartışılacaktır. Derste, yine yardım edici iletişim ilke ve tekniklerinin farklı yaş dönemlerinde kullanım özellikleri, benzerlik ve farklılıkları irdelenecektir.
Dersin İçeriği: Kendini Tanıma, Kişilik ve İletişim -Atılganlık, İletişim, Tanımı, Ögeleri , Çeşitleri ve Etkileyen Değişkenler, Hemşirelikte İletişim, İletişimde Güçlükler, Terapötik iletişim ve ilişki İletişimi / Kolaylaştıran Yöntemler, İletişimi Kolaylaştıran Yöntemler / İletişimi Engelleyen Yöntemler, İletişim Yöntemleri , Aile içi ilişkiler, Stresli Durumlardaki Hastalarla İletişim, Depresif Hasta ile İletişim, Öfkeli Hasta ile İletişim, Kayıp ve Yas, Ölümü Yaklaşan Hasta/Aile ile İletişim

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kişisel ve mesleki yaşamda iletişimin önemini açıklayabilir.
2) Kişisel ve mesleki yaşamda kendini tanımanın önemini ifade edebilir.
3) Kişisel ve mesleki yaşamda kullandığı davranış özelliklerini açıklayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yardım edici iletişimin ilke ve tekniklerini açıklayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yardım edici iletişim ilke ve tekniklerini; her yaş grubu birey, aile ve grupla çalışma sırasında uygulayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Course Introduction Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group. Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk
2) Personality, Personality Development and Affecting Factors Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group. Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk
3) Personality, Personality Development and Affecting Factors Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group. Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk
4) Personality, Personality Development and Affecting Factors Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group. Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk
5) Communication and Relationships in Health Services Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group. Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk
6) Communication and Relationships in Health Services Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group. Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk
7) Communication and Relationships in Health Services Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group. Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk
8) MIDTERM EXAM
9) Communication styles in communication Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group. Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk
10) Communicating in challenging situations Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group. Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk
11) Communicating in challenging situations Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group. Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk
12) Communicating in challenging situations Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group. Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk
13) Intercultural communication Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group. Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk
14) Consultancy Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group. Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk
15) Course Evaluation Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group. Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group.

Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk
Diğer Kaynaklar: Birnbaum, S. (2017). Therapeutic communication in mental health nursing: Aesthetic and metaphoric processes in the engagement with challenging patients. Routledge/Taylor & Francis Group.

Bach, S., & Grant, A. (2011). Communication and interpersonal skills for nursing (2nd. ed.). Learning Matters Ltd. http://www.learningmatters.co.uk

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 1.5 1.5
Final 1 1.5 1.5
Toplam İş Yükü 91