NURSING (ENGLISH)
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Course Code: 1216111001
Ders İsmi: Nursing Concepts, Principles and Nursing Philosphy
Ders Yarıyılı: Fall
Ders Kredileri:
Theoretical Practical Credit ECTS
3 4 5 8
Language of instruction: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: No
Type of course: Necessary
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN
Course Lecturer(s): Assoc. Prof. Nuray TURAN
Course Assistants:

Dersin Amaç ve İçeriği

Course Objectives: This course aims to provide skills to student the basic concepts and principles of nursing, to integrate them with the nursing philosophy and country requirements, to comprehend the importance, roles and functions of nursing discipline in the protection and development of the health of the individual, family and society, to gain the ability to solve scientific problems and make correct decisions.
Course Content: This course includes the nature of nursing, its place in the health care system, the roles and functions of nursing, basic concepts, nursing models / theories, knowledge of nursing philosophy, the ability to protect and improve the health of the individual, family and society, the ability to scientific problem solving and making correct decisions in helping health problems.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) 1.Defines the basic concepts of profession.
2) 3.Expresses the nurse's ethical and legal roles and responsibilities in the context of nursing philosophy within the health care system.
3) 4.Establishes a relationship between the basic concepts of humans, health/disease, environment, and nursing.
4) 5.Knows the models and theories specific to the field of nursing.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) 2.Recognizes the nursing profession from past to present and develops a professional perspective.
2) 6.Discusses the relationship between ethics, values, and nursing philosophy.
3) 7.Expresses to be sensitive to work by being aware of its ethical and legal responsibilities, in accordance with universal nursing values.
4) 8.Expresses the distinction between own individual and social values and nursing values.
5) 9.Uses problem-solving, decision-making, and critical thinking skills in professional practice.
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
1) 10.In line with the nursing process, it plans the appropriate care for the individual's needs.
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Ders Akış Planı

Week Subject Related Preparation
1) Introduction, Course Presentation and Explanation 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
2) The Meaning of Nursing, The Nature, Structure, Nursing as Profession, Knowledge to Science-Occupation to Discipline 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
3) The History of Nursing, Initially Toward Professional 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
4) Nurses Role and Responsibilities 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
5) Nursing Basic Concepts, Definitions-Terms and Definition -Person Concept (Individual - Family - Community) -Environment Concept 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
6) -Health- Illness Concept -Nursing Concept 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
7) -Nursing Basic Concepts and Relations Theory/Model (Definitions), -Models, Place of Nursing Models in Care, -Based on Nursing Models, Nursing Model/Theory Types 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
8) MIDTERM WEEK 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
9) Values And Belief Formation-Nursing Values 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
10) Nursing of Philosophy, Philosophy View on The Nursing and Reflections on Care Roper, Logan and Tierney's Nursing of Model 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
11) Creative and Critical Thinking and Decision Making 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
12) Nursing Process: Assessment 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
13) Nursing Process: Nursing Diagnosis Planning 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
14) Nursing Process: Implementation 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
15) Nursing Process: Evaluation Documentation and Reporting Course Evaluation 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
16) FINAL EXAMS WEEK

Sources

Course Notes / Textbooks: 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi.
4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.
5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
6. Alfaro Lefevre, R. (2014). Applying Nursing Process: The Foundation for Clinical Reasoning. Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins.
7. Herdman, T.H., Kamitsuru, S. ve Lopes, C.T. (2021). Nursing Diagnoses Definitions and Classification 2021–2023. New York: Thieme Medical Publishers, Inc.
8. Berman, A., Snyder, S. J., Levett-Jones, T., Dwyer, T., Hales, M., Harvey, N., ... & Stanley, D. (2018). Kozier and Erb's Fundamentals of Nursing [4th Australian edition].
9. Holland, K., Jenkins, J. (2019). Applying the Roper-Logan-Tierney Model in Practice, 3rd Edition, UK: Elsevier.
10. Perry A.G., Potter, P.A. (2019). Nursing İnterventions and Clinical Skills. 7th Edition, Philadelphia: Mosby.



References: 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi.
4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.
5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi.
6. Alfaro Lefevre, R. (2014). Applying Nursing Process: The Foundation for Clinical Reasoning. Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins.
7. Herdman, T.H., Kamitsuru, S. ve Lopes, C.T. (2021). Nursing Diagnoses Definitions and Classification 2021–2023. New York: Thieme Medical Publishers, Inc.
8. Berman, A., Snyder, S. J., Levett-Jones, T., Dwyer, T., Hales, M., Harvey, N., ... & Stanley, D. (2018). Kozier and Erb's Fundamentals of Nursing [4th Australian edition].
9. Holland, K., Jenkins, J. (2019). Applying the Roper-Logan-Tierney Model in Practice, 3rd Edition, UK: Elsevier.
10. Perry A.G., Potter, P.A. (2019). Nursing İnterventions and Clinical Skills. 7th Edition, Philadelphia: Mosby.



Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

2

6

7

8

9

10

Program Outcomes
1) Have the necessary knowledge and skills to fulfill her professional roles and responsibilities.
2) Knows the theories and models that form the basis of professional practice.
3) Have the cultural knowledge required to be a member of an individual and a profession.
4) It plans, applies, evaluates and inspects the health care needs of the individual, family and society with a holistic approach in line with the nursing process.
5) Manages the given nursing care and evaluates the quality and results of the care.
6) Uses effective communication skills at the level of intercultural differences in interpersonal relationships.
7) It manages nursing services and manpower within the scope of the relevant legislation, contributes to their professional development.
8) It carries out learning, teaching and management processes with current technology in nursing practices.
9) It develops a positive attitude towards lifelong learning and turns it into behavior.
10) Uses decision making, problem solving and critical thinking skills.
11) Carries out nursing practices in line with professional ethical principles and standards, taking into account individual values, beliefs and cultural differences.
12) Achieves scientific knowledge about health at national and international level with foreign language competence and uses it in professional practices and shares it with healthcare members.
13) With the awareness of social responsibility, takes part in national and international projects and events as an executive, manager, educator and practitioner in cooperation with the healthcare team and other disciplines.
14) Knows and applies measures regarding patient and employee safety in nursing services.
15) Represents her profession in society with her professional knowledge, attitude and behavior and becomes a role model for her colleagues.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) Have the necessary knowledge and skills to fulfill her professional roles and responsibilities. 5
2) Knows the theories and models that form the basis of professional practice. 5
3) Have the cultural knowledge required to be a member of an individual and a profession. 5
4) It plans, applies, evaluates and inspects the health care needs of the individual, family and society with a holistic approach in line with the nursing process. 5
5) Manages the given nursing care and evaluates the quality and results of the care. 3
6) Uses effective communication skills at the level of intercultural differences in interpersonal relationships. 4
7) It manages nursing services and manpower within the scope of the relevant legislation, contributes to their professional development. 5
8) It carries out learning, teaching and management processes with current technology in nursing practices. 4
9) It develops a positive attitude towards lifelong learning and turns it into behavior. 5
10) Uses decision making, problem solving and critical thinking skills. 5
11) Carries out nursing practices in line with professional ethical principles and standards, taking into account individual values, beliefs and cultural differences. 3
12) Achieves scientific knowledge about health at national and international level with foreign language competence and uses it in professional practices and shares it with healthcare members. 3
13) With the awareness of social responsibility, takes part in national and international projects and events as an executive, manager, educator and practitioner in cooperation with the healthcare team and other disciplines. 3
14) Knows and applies measures regarding patient and employee safety in nursing services. 4
15) Represents her profession in society with her professional knowledge, attitude and behavior and becomes a role model for her colleagues. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
total %
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 0
PERCENTAGE OF FINAL WORK %
total %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 14 3 42
Laboratory 14 6 84
Study Hours Out of Class 14 8 112
Homework Assignments 1 12 12
Midterms 1 2 2
Final 1 2 2
Total Workload 254