HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1216111001 | ||||||||
Ders İsmi: | Nursing Concepts, Principles and Nursing Philosphy | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. Nuray TURAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin; hemşirelik temel kavram ve ilkelerini inceleme, bunları hemşirelik felsefesi ve ülke gereksinimleri ile bütünleştirme, birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve geliştirilmesinde hemşirelik disiplininin önemini, rol ve işlevlerini kavrama, bilimsel sorun çözümleme ve doğru karar verme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; hemşireliğin doğası, sağlık bakım sistemi içindeki yeri, hemşireliğin rol ve işlevleri, temel kavramları, hemşirelik model/kuramları, hemşirelik felsefesine ilişkin bilgiler ile birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi, sağlık sorunlarına yardımda, bilimsel sorun çözümleme ve doğru karar verme yeteneği kazanmasını sağlayacak becerileri içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve Tanışma | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
2) | Hemşireliği Doğası, Yapısı, Anlamı, Profesyonel Bir Meslek olarak Hemşirelik, | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
3) | Hemşirelik Tarihi, Profesyonelleşme | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
4) | Hemşirelik Rol ve Sorumlulukları | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
5) | Hemşireliğin Temel Kavramları (insan ve çevre) | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
6) | Hemşireliğin Temel Kavramları (sağlık/hastalık ve hemşirelik) | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
7) | Model ve Kuramlar, Hemşirelikte Model Kulanımı, Kuramlara Dayalı Bakım | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
8) | ARA SINAV | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
9) | Hemşirelik Değerleri | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
10) | Hemşirelik Felsefesi, Felsefenin Hemşirelik ve Bakım Üzerindeki Etkileri | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
11) | Eleştirel Düşünme ve Kritik Karar Verme | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
12) | Hemşirelik Süreci : Tanılama | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
13) | Hemşirelik Süreci : Hemşirelik Tanısı ve Planlama | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
14) | Hemşirelik Süreci: Uygulama | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
15) | Hemşirelik Süreci: Değerlendirme ve Kayıt , Dersin Değerlendirmesi | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. |
16) |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. 6. Alfaro Lefevre, R. (2014). Applying Nursing Process: The Foundation for Clinical Reasoning. Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins. 7. Herdman, T.H., Kamitsuru, S. ve Lopes, C.T. (2021). Nursing Diagnoses Definitions and Classification 2021–2023. New York: Thieme Medical Publishers, Inc. 8. Berman, A., Snyder, S. J., Levett-Jones, T., Dwyer, T., Hales, M., Harvey, N., ... & Stanley, D. (2018). Kozier and Erb's Fundamentals of Nursing [4th Australian edition]. 9. Holland, K., Jenkins, J. (2019). Applying the Roper-Logan-Tierney Model in Practice, 3rd Edition, UK: Elsevier. 10. Perry A.G., Potter, P.A. (2019). Nursing İnterventions and Clinical Skills. 7th Edition, Philadelphia: Mosby. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Acaroğlu, R., Kaya, H. (Çev. Ed). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2018-2020, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Acaroğlu, R., Şendir, M., Kaya, H. (2021). Roper Logan Tierney Modelinin Uygulamada Kullanılması. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3. Bayer, N., Malatyalı, A., Gölbaşı Z. (2023). Hemşirelik Kuramları ve Hemşirelik Uygulaması., Ankara: Hipokrat Kitabevi. 4. Çelik, S.Ş., Karadağ, A.(2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık. 5. Çobanoğlu A. (2023). Hemşirelikte Tanılama ve Fizik Muayene. İstanbul: Akademisyen Kitabevi. 6. Alfaro Lefevre, R. (2014). Applying Nursing Process: The Foundation for Clinical Reasoning. Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins. 7. Herdman, T.H., Kamitsuru, S. ve Lopes, C.T. (2021). Nursing Diagnoses Definitions and Classification 2021–2023. New York: Thieme Medical Publishers, Inc. 8. Berman, A., Snyder, S. J., Levett-Jones, T., Dwyer, T., Hales, M., Harvey, N., ... & Stanley, D. (2018). Kozier and Erb's Fundamentals of Nursing [4th Australian edition]. 9. Holland, K., Jenkins, J. (2019). Applying the Roper-Logan-Tierney Model in Practice, 3rd Edition, UK: Elsevier. 10. Perry A.G., Potter, P.A. (2019). Nursing İnterventions and Clinical Skills. 7th Edition, Philadelphia: Mosby. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
2 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||||||
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. | ||||||||||||||
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. | ||||||||||||||
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. | ||||||||||||||
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||||||
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. | ||||||||||||||
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||||||||||
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||||||
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. | ||||||||||||||
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. | ||||||||||||||
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. | ||||||||||||||
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 5 |
2) | Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. | 5 |
3) | Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. | 5 |
4) | Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. | 5 |
5) | Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
6) | Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 4 |
7) | İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. | 5 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. | 4 |
9) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | 5 |
10) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 5 |
11) | Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 |
12) | Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. | 3 |
13) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. | 3 |
14) | Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. | 4 |
15) | Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 254 |