HEMŞİRELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1215002007 | ||||||||
Ders İsmi: | Kanıta Dayalı Hemşirelik | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilere kanıt temelli uygulama, kanıt hiyerarşisi, türleri zayıf ve güçlü yönleri , kanıt temelli öneriler geliştirme, bakımı kanıta dayandırmaya yönelik bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; kanıt temelli uygulama, kanıt hiyerarşisi, türleri zayıf ve güçlü yönleri , kanıt temelli öneriler geliştirme, kanıta dayalı literatür tarama ve bakımı kanıta dayandırmaya yönelik konuları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin hedeflerinin açıklanması Kanıta dayalı uygulamanın tarihçesi | Okuma-araştırma |
2) | Kanıta dayalı sağlık bakım hizmetinin önemi | Okuma-araştırma |
3) | Kanıt temelli uygulamalar için değişim icin ihtiyacın belirlenmesi | Okuma-araştırma |
4) | Kanıt türleri; randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma | Okuma-araştırma |
5) | Kanıt türleri; kohort çalışmaları, gözlemsel çalışmalar | Okuma-araştırma |
6) | Kanıt türleri; sistematik incelemeler | Okuma-araştırma |
7) | Arasınav | Okuma-araştırma |
8) | Kanıtların uygulanması, klinik etkinlikler | Okuma-araştırma |
9) | Uygulamaların geliştirilmesi, denetleme | Okuma-araştırma |
10) | Kanıtların yansıması; bireysel değişim, kurumsal değişim, etik değişim | Okuma-araştırma |
11) | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarında engeller | Okuma-araştırma |
12) | Kanıta dayalı uygulama kaynakları | Okuma-araştırma |
13) | Kanıta dayalı uygulama merkezleri | Okuma-araştırma |
14) | Kanıt temelli uygulama değişikliğine bir örnek | Okuma-araştırma |
15) | Devam: Kanıt temelli uygulama değişikliğine bir örnek | Okuma-araştırma |
16) | Final sınav | Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.. Eds. Aslan Ö. Bebiş H. (2016) 5. Hemşirelik Araştırmasının Esasları, Hemşirelik Uygulaması İçin Kanıtın Değerlendirilmesi [Eds. Polit DF., Tetano Beck C., Essentials Of Nursing Reaearch, Apprassiing Evidence For Nursing Practice.ISBN: 978-1-4511-7679-7. 2.Wolters Kluwer, Lippincott Williams&Wilkings,2014, 4. Edition] ISBN: 978-605-9160-17-9. Pelikan Kitapevi. 8.Baskı. Pelikan Kitabevi Ankara. 3.KOCAMAN, G. (2003). Hemşirelikte Kanita Dayali Uygulama. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 5(2), 61-69. 4.ÖZER KÜüÜK, E., üAKMAK, S., KAPUCU, S., KOü, M., & KAHVECİ, R. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Farkındalıklarının Belirlenmesi. Journal of Hacettepe University Faculty of Nursing, 4(2). |
Diğer Kaynaklar: | 1.. Eds. Aslan Ö. Bebiş H. (2016) 5. Hemşirelik Araştırmasının Esasları, Hemşirelik Uygulaması İçin Kanıtın Değerlendirilmesi [Eds. Polit DF., Tetano Beck C., Essentials Of Nursing Reaearch, Apprassiing Evidence For Nursing Practice.ISBN: 978-1-4511-7679-7. 2.Wolters Kluwer, Lippincott Williams&Wilkings,2014, 4. Edition] ISBN: 978-605-9160-17-9. Pelikan Kitapevi. 8.Baskı. Pelikan Kitabevi Ankara. 3.KOCAMAN, G. (2003). Hemşirelikte Kanita Dayali Uygulama. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 5(2), 61-69. 4.ÖZER KÜüÜK, E., üAKMAK, S., KAPUCU, S., KOü, M., & KAHVECİ, R. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamalarına İlişkin Farkındalıklarının Belirlenmesi. Journal of Hacettepe University Faculty of Nursing, 4(2). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | ||||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | ||||||||||
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | ||||||||||
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
2) | Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | |
3) | Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |
5) | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
6) | Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | 4 |
7) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 5 |
8) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | 4 |
10) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | 3 |
11) | Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |