HEMŞİRELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1215002006 | ||||||||
Ders İsmi: | Hemşirelikte Liderlik | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere bireysel ve profesyonel liderlik yapmalarını sağlayacak liderlik bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; liderlik ile ilgili temel kavram ve teorileri, etkil, ekip oluşturmanın temel ilkeleri, kendini tanıma, empati, zaman yönetimi, toplantı yönetimi, çatışma yönetimim, hemşirelik mesleğininin eğitim ve uygulamadaki sorunları, asertiv olma ve asertiv davranışı desteklemeye yönelik konuları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hemşirelikte Liderliğe Giriş | Okuma-araştırma |
2) | Hemşirelikte Liderliğin Önemi | Okuma-araştırma |
3) | Liderlik Teorileri: Durumsallık Teorisi- Lider Üye Etkileşim Modeli | Okuma-araştırma |
4) | Liderlik Teorileri: Durumsallık Teorisi- Lider Üye Etkileşim Modeli | Okuma-araştırma |
5) | Liderlik Teorileri: Transformasyonel Liderlik- Otantik Liderlik | Okuma-araştırma |
6) | Liderlik Teorileri: Hizmetkar Liderlik- Sistem Liderliği | Okuma-araştırma |
7) | Arasınav | Okuma-araştırma |
8) | Liderlik Teorileri: Hizmetkar Liderlik- Sistem Liderliği | Okuma-araştırma |
9) | Liderlik Sınıf Çalışması-1 | Okuma-araştırma |
10) | Liderlik Sınıf Çalışması-2 | Okuma-araştırma |
11) | Lider Analizi Sunumları | Okuma-araştırma |
12) | Lider Analizi Sunumları | Okuma-araştırma |
13) | Lider Analizi Sunumları | Okuma-araştırma |
14) | Sosyal Sorumluluk ve Liderlik | Okuma-araştırma |
15) | Sosyal Sorumluluk ve Liderlik | Okuma-araştırma |
15) | Final sınav | Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Koçel, T. ( 2015): İşletme Yöneticiliği. 16. Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayınevi. 2. Tatar Baykal, Ü.,Ercan Türkmen. E. (Ed.)(2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi İstanbul: Akademi. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Koçel, T. ( 2015): İşletme Yöneticiliği. 16. Baskı, İstanbul: Beta Basım Yayınevi. 2. Tatar Baykal, Ü.,Ercan Türkmen. E. (Ed.)(2014). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi İstanbul: Akademi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
8 |
3 |
6 |
4 |
5 |
7 |
9 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | ||||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | ||||||||||
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | ||||||||||
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
2) | Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | |
3) | Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |
5) | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
6) | Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | 3 |
7) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 5 |
8) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 5 |
9) | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | 5 |
10) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | 3 |
11) | Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 80 |