HEMŞİRELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1215002004 | ||||||||
Ders İsmi: | Hemşirelikte Bakım Teknolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilere sağlık alanındaki teknolojik gelişmeleri izlemeye ve hemşirelik bakımında güvenliği, etkinliği kanıtlanmış teknolojik ürünleri kullanmaya yönlendiren bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasına yönelik hemşirelik bakımı uygulamalarında kullanılan teknoloji ile ilişkili bilgi ve becerileri içerir. Teknolojik Gelişimin Hemşirelik Eğitimi ve Uygulamalarındaki Yeri, Sağlık ve Hemşirelik Bilişimi, Yaşam Aktiviteleri (Roper, Logan, Thierney'in Hemşirelik Modeli) Doğrultusunda Hemşirelik Bakımında Kullanılan Teknolojik Ürünler, Güvenli Çevrenin Sağlanması Aktivitesi, Solunum Aktivitesi, Beslenme Aktivitesi, Boşaltım Aktivitesi, Kişisel temizlik ve Hijyen Aktivitesi, Vücut sıcaklığının Kontrolü Aktivitesi, Hareket Aktivitesi, Çalışma ve Eğlenme Aktivitesi, Cinselliği İfade Etme Aktivitesi, Uyku Aktivitesi, Dersin Değerlendirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknolojinin Gelişimin Hemşirelik Eğitimi ve Uygulamalarındaki Yeri | Okuma-araştırma |
2) | Sağlık ve Hemşirelik Bilimi | Okuma-araştırma |
3) | Yaşam Modeli- Yaşam Aktiviteleri Doğrultusunda Hemşirelik Bakımında Kullanılan Teknolojik Ürünler | Okuma-araştırma |
4) | Güvenli Çevrenin Sağlanması ve Sürdürülmesi Aktivite | Okuma-araştırma |
5) | Solunum Aktivitesi | Okuma-araştırma |
6) | Beslenme Aktivitesi | Okuma-araştırma |
7) | Arasınav | Okuma-araştırma |
8) | Boşaltım Aktivitesi | Okuma-araştırma |
9) | Kişisel Hijyenin Sağlanması ve Sürdürülmesi Aktivitesi | Okuma-araştırma |
10) | Vücut Sıcaklığının Sağlanması ve Sürdürülmesi Aktivitesi | Okuma-araştırma |
11) | Hareket Aktivitesi | Okuma-araştırma |
12) | Çalışma ve Eğlenme Aktivitesi | Okuma-araştırma |
13) | Cinselliği İfade Etme Aktivitesi | Okuma-araştırma |
14) | Uyku ve Dinlenme Aktivitesi | Okuma-araştırma |
15) | Dersin değerlendirmesi | Okuma-araştırma |
16) | Final sınav | Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Türkinaz, A. Ş. T. I., & Nurten, K. A. Y. A. HEMŞiRELiK BAKIM TEKNOLOJiSi DERSiNiN DEGERLENDiRiLMESi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 12(49). 2.Erdemir, F., & Akman, A. (2009). Tele-Hemşirelik. TURKMIA’09 Proceedings, VI. Ulusal Tıp Bilişimi Kongresi Bildirileri. Accessed, 2. 3.Bilgiç, Ş., & Şendir, M. (2014). Hemşirelik bilişimi. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi, 3(1), 24-28. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Türkinaz, A. Ş. T. I., & Nurten, K. A. Y. A. HEMŞiRELiK BAKIM TEKNOLOJiSi DERSiNiN DEGERLENDiRiLMESi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 12(49). 2.Erdemir, F., & Akman, A. (2009). Tele-Hemşirelik. TURKMIA’09 Proceedings, VI. Ulusal Tıp Bilişimi Kongresi Bildirileri. Accessed, 2. 3.Bilgiç, Ş., & Şendir, M. (2014). Hemşirelik bilişimi. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi, 3(1), 24-28. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
6 |
7 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | ||||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | ||||||||||
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | ||||||||||
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
2) | Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | |
3) | Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |
5) | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
6) | Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | 4 |
7) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 5 |
8) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 4 |
9) | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | 3 |
10) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | 4 |
11) | Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 80 |