HEMŞİRELİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1215111001
Ders İsmi: Hemşirelik Felsefesi, Temel Kavram ve İlkeleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 4 5 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Hülya CEYHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin; hemşirelik temel kavram ve ilkelerini inceleme, bunları hemşirelik felsefesi ve ülke gereksinimleri ile bütünleştirme, birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve geliştirilmesinde hemşirelik disiplininin önemini, rol ve işlevlerini kavrama, bilimsel sorun çözümleme ve doğru karar verme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; hemşireliğin doğası, sağlık bakım sistemi içindeki yeri, hemşireliğin rol ve işlevleri, temel kavramları, hemşirelik model/kuramları, hemşirelik felsefesine ilişkin bilgiler ile birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi, sağlık sorunlarına yardımda, bilimsel sorun çözümleme ve doğru karar verme yeteneği kazanmasını sağlayacak becerileri içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hemşireliğin doğasını ve tarihsel gelişimini açıklar.
2) Hemşirelik mesleğinin temel kavramlarını bilir
3) Hemşirelik model/kuramlarını ve önemini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hemşirelik bakımının bilimsel yöntemle uygulanmasını ve kayıt /rapor etmenin önemini kavrar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Felsefe ile hemşirelik bilimini ilişkilendirerek değer sistemini kavrar ve hemşirelik için önemini açıklar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hemşirenin sağlık bakım sistemi içindeki yeri, rol ve işlevlerini ifade eder.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, hemşireliğin doğası, bir meslek olarak hemşirelik, Hemşireliğin tarihçesi, Sağlık bakım sisteminde hemşireliğin yeri 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
2) Hemşirelikte temel kavramlar; İnsan, Çevre, Hastalık-sağlık, Hemşirelik 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
3) Değer ve inançların oluşumu, hemşirelikte değerler 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
4) Hemşirelik felsefesi, hemşirelikte felsefesi görüşler ve bakıma yansımaları 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
5) Hemşirelik model ve kuramları 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
6) Roper, Logan ve Tierney'in hemşirelik modeli (yaşam modeli) 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
7) Karar verme süreci/eleştirel düşünme 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
8) Ara sınav 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
9) Hemşirelik süreci; Tanılama 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
10) Hemşirelik süreci; Hemşirelik tanısı 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
11) Hemşirelik süreci aşamaları; Planlama 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
12) Hemşirelik süreci aşamaları; uygulama-değerlendirme, kayıt ve rapor etme 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
13) Hemşirelikte bakım planı, öğrenci vaka çalışması 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
14) Hemşirelikte bakım planı, öğrenci vaka çalışması 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
15) Hemşirelikte bakım planı, öğrenci vaka çalışması 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
16) final sınav 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul. 3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları. 4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul. 5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul.
2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul.
3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları.
4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul.
5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
7. Sabuncu, N., Babadağ, K., Taşocak, G., Atabek, T. (1991). Hemşirelik Esasları. Açıköğretim Fakültesi Yayınları, No: 225, ETAM A.Ş., Eskişehir. 15. Ulusoy, F., Görgülü, S. (1995). Hemşirelik Esasları, Temel Kavram, İlke ve Yöntemler. Çağın Ofset, Ankara.
8.Kara Kaşıkçı, M., Akın, E.(2021). Temel Hemşirelik. Esaslar, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul Medical Sağlık ve Yayıncılık Hiz.Tic.Ltd.Şti.İstanbul
Diğer Kaynaklar: 1. Acaroğlu, R. ve Kaya, H. (ÇevEd). (2020). Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 20118-2020., 11. Baskı., Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul.
2. Aştı, T.A., Karadağ, A. (2014). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Kitabevi, İstanbul.
3. Babadağ, K. (2010). Hemşirelik ve Değerler. Ankara: Alter Yayınları.
4. Babadağ, K. Aştı, T.A., (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, 2. Baskı, Akademi basım ve Yayıncılık, İstanbul.
5. Erdemir, F., Kav, S., Yılmaz, A.A. (2017). Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması-NIC. 6. Özkan, A. H. (2014). Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. 1. Baskı., Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
7. Sabuncu, N., Babadağ, K., Taşocak, G., Atabek, T. (1991). Hemşirelik Esasları. Açıköğretim Fakültesi Yayınları, No: 225, ETAM A.Ş., Eskişehir. 15. Ulusoy, F., Görgülü, S. (1995). Hemşirelik Esasları, Temel Kavram, İlke ve Yöntemler. Çağın Ofset, Ankara.
8.Kara Kaşıkçı, M., Akın, E.(2021). Temel Hemşirelik. Esaslar, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul Medical Sağlık ve Yayıncılık Hiz.Tic.Ltd.Şti.İstanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

2

5

6

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır.
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir.
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır.
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır.
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. 5
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır.
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir.
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. 4
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. 4
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. 5
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. 5
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. 3
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. 3
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 1 40 40
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 226