Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Skin Anatomy and Physiology |
"Özkal, Ö., Alt Ekstremite Yanık Yaralanması Olan Bireylerde Akut Dönemde Uygulanan Farklı Yürüme Eğitimlerinin Fiziksel Fonksiyonlara Etkisinin İncelenmesi, 2018.
Atilla Arıncı, Yanıklar ve Tedavileri, 2021."
|
2) |
Burn Injury |
"Özkal, Ö., Alt Ekstremite Yanık Yaralanması Olan Bireylerde Akut Dönemde Uygulanan Farklı Yürüme Eğitimlerinin Fiziksel Fonksiyonlara Etkisinin İncelenmesi, 2018.
Atilla Arıncı, Yanıklar ve Tedavileri, 2021."
|
3) |
Pathophysiology of Burn |
"Özkal, Ö., Alt Ekstremite Yanık Yaralanması Olan Bireylerde Akut Dönemde Uygulanan Farklı Yürüme Eğitimlerinin Fiziksel Fonksiyonlara Etkisinin İncelenmesi, 2018.
Atilla Arıncı, Yanıklar ve Tedavileri, 2021."
|
4) |
Local and systemic effects of the burn |
"Özkal, Ö., Alt Ekstremite Yanık Yaralanması Olan Bireylerde Akut Dönemde Uygulanan Farklı Yürüme Eğitimlerinin Fiziksel Fonksiyonlara Etkisinin İncelenmesi, 2018.
Atilla Arıncı, Yanıklar ve Tedavileri, 2021."
|
5) |
Types of burns and mechanisms of formation |
"Özkal, Ö., Alt Ekstremite Yanık Yaralanması Olan Bireylerde Akut Dönemde Uygulanan Farklı Yürüme Eğitimlerinin Fiziksel Fonksiyonlara Etkisinin İncelenmesi, 2018.
Atilla Arıncı, Yanıklar ve Tedavileri, 2021."
|
6) |
Classification of burn depth |
"Özkal, Ö., Alt Ekstremite Yanık Yaralanması Olan Bireylerde Akut Dönemde Uygulanan Farklı Yürüme Eğitimlerinin Fiziksel Fonksiyonlara Etkisinin İncelenmesi, 2018.
Atilla Arıncı, Yanıklar ve Tedavileri, 2021."
|
7) |
Classification of burn severity |
"Özkal, Ö., Alt Ekstremite Yanık Yaralanması Olan Bireylerde Akut Dönemde Uygulanan Farklı Yürüme Eğitimlerinin Fiziksel Fonksiyonlara Etkisinin İncelenmesi, 2018.
Atilla Arıncı, Yanıklar ve Tedavileri, 2021."
|
8) |
Midterm Exam |
Lecture Notes |
9) |
Wound healing stages |
"Özkal, Ö., Alt Ekstremite Yanık Yaralanması Olan Bireylerde Akut Dönemde Uygulanan Farklı Yürüme Eğitimlerinin Fiziksel Fonksiyonlara Etkisinin İncelenmesi, 2018.
Atilla Arıncı, Yanıklar ve Tedavileri, 2021."
|
10) |
Physical therapy modalities used in burns |
"Özkal, Ö., Alt Ekstremite Yanık Yaralanması Olan Bireylerde Akut Dönemde Uygulanan Farklı Yürüme Eğitimlerinin Fiziksel Fonksiyonlara Etkisinin İncelenmesi, 2018.
Atilla Arıncı, Yanıklar ve Tedavileri, 2021."
|
11) |
Physiotherapy and rehabilitation in upper extremity burns |
"Özkal, Ö., Alt Ekstremite Yanık Yaralanması Olan Bireylerde Akut Dönemde Uygulanan Farklı Yürüme Eğitimlerinin Fiziksel Fonksiyonlara Etkisinin İncelenmesi, 2018.
Atilla Arıncı, Yanıklar ve Tedavileri, 2021."
|
12) |
Physiotherapy and rehabilitation in upper extremity burns |
"Özkal, Ö., Alt Ekstremite Yanık Yaralanması Olan Bireylerde Akut Dönemde Uygulanan Farklı Yürüme Eğitimlerinin Fiziksel Fonksiyonlara Etkisinin İncelenmesi, 2018.
Atilla Arıncı, Yanıklar ve Tedavileri, 2021."
|
13) |
Physiotherapy and rehabilitation in lower extremity burns |
"Özkal, Ö., Alt Ekstremite Yanık Yaralanması Olan Bireylerde Akut Dönemde Uygulanan Farklı Yürüme Eğitimlerinin Fiziksel Fonksiyonlara Etkisinin İncelenmesi, 2018.
Atilla Arıncı, Yanıklar ve Tedavileri, 2021."
|
14) |
Physiotherapy and rehabilitation in lower extremity burns |
"Özkal, Ö., Alt Ekstremite Yanık Yaralanması Olan Bireylerde Akut Dönemde Uygulanan Farklı Yürüme Eğitimlerinin Fiziksel Fonksiyonlara Etkisinin İncelenmesi, 2018.
Atilla Arıncı, Yanıklar ve Tedavileri, 2021."
|
15) |
Literature Review |
"Özkal, Ö., Alt Ekstremite Yanık Yaralanması Olan Bireylerde Akut Dönemde Uygulanan Farklı Yürüme Eğitimlerinin Fiziksel Fonksiyonlara Etkisinin İncelenmesi, 2018.
Atilla Arıncı, Yanıklar ve Tedavileri, 2021."
|
16) |
Final Exam |
Lecture Notes |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
With the knowledge, knowledge and experience gained in the field of Physiotherapy and Rehabilitation, he/she can evaluate his patients and draw up a personalized treatment program within the framework of professional and ethical principles. |
5 |
2) |
After successfully completing the Physiotherapy and Rehabilitation program, they can follow the current literature, evidence-based approaches and information as a physiotherapist and apply this information in the clinic. |
5 |
3) |
With their knowledge and experience, they take part as an important part of the interdisciplinary and multidisciplinary team in the clinic and can organize the team adequately. |
5 |
4) |
With their high research skills and equipment, they can take part in academic studies and projects, and can carry out these studies independently or in interaction with other professional groups. |
4 |
5) |
They can use information technologies and devices required by the field of Physiotherapy and Rehabilitation, and exhibit an open and creative perspective on new technological developments. |
4 |
6) |
They identify problems related to their field, evaluate problems with a critical perspective, and offer solutions to problems with their analytical thinking skills. |
5 |
7) |
They have mastered the basic medical sciences, clinical sciences, social sciences, behavioral sciences and communication skills required by the Physiotherapy and Rehabilitation field. With these accumulations, they can approach their patients with a holistic perspective. |
4 |
8) |
They are adequately equipped to protect public health, are aware of their responsibilities and can take initiatives to improve public health. |
4 |