ERGOTERAPİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1214002004 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık İçin Fiziksel Aktivite | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi ve fiziksel aktivitenin sağlık açısından öneminin farkına varmaktır. |
Dersin İçeriği: | Düzenli fiziksel aktivitenin yararları ve yaşam kalitesini artırma yöntemlerinin öğrenilmesi, Türkiye'de ve Dünya'da fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi, fiziksel aktivitenin objektif ve subjektif değerlendirme yöntemlerinin öğrenilmesi, özel gruplara özgü fiziksel aktivite çeşitlerinin öğrenilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
2) | Fiziksel Aktivite ve Etkileri | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
3) | Egzersiz | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
4) | Egzersiz Programları | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
5) | Spor | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
6) | İnaktivite ve etkileri | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
7) | Farklı fiziksel aktiviteler (öğrenci grup ödevleri) | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
8) | Ara sınav | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
9) | Fiziksel Aktivitenin Değerlendirilmesi | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
10) | Egzersizin endikasyonları ve kontraendikasyonları | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
11) | Rekreasyonel aktiviteler | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
12) | Dünya Sağlık Örgütü Fiziksel Aktivite Rehberi | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
13) | Farklı fiziksel aktiviteler (öğrenci grup ödevleri) | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
14) | Farklı fiziksel aktiviteler (öğrenci grup ödevleri) | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
15) | Farklı fiziksel aktiviteler (öğrenci grup ödevleri) | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
16) | Final | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok/None |
Diğer Kaynaklar: | 1. Buket Akıncı, Sağlıklı Yaşam ve Fiziksel Aktivite, 2022 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | ||||||||||||||
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | ||||||||||||||
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | ||||||||||||||
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | ||||||||||||||
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | ||||||||||||||
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | ||||||||||||||
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | ||||||||||||||
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | ||||||||||||||
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | ||||||||||||||
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | ||||||||||||||
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | ||||||||||||||
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | ||||||||||||||
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. | 1 |
2) | Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. | 1 |
3) | Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. | 2 |
4) | Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. | 2 |
5) | Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. | 4 |
6) | Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. | 2 |
7) | Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. | 5 |
8) | Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. | 5 |
9) | Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 3 |
10) | Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. | 5 |
11) | Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. | 1 |
12) | Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | 4 |
13) | Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. | 2 |
14) | Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. | 1 |
15) | Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. | 1 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 114 |