ERGOTERAPİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214211003
Ders İsmi: Bireyler Arası İlişkiler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Şüheda ÖZKAN
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kendini tanıma ve duygu yönetimini öğrenmek, kişiler arası iletişim becerilerin geliştirilmesi ve kişiler arası çatışmaların yönetiminde ergoterapi müdahelelerini öğrenmek, etkili iletişim için sözlü ve sözsüz kanalların kullanımının öğrenilmesi.
Dersin İçeriği: Benliğin tanınması, kişilerarası iletişim teknikleri, kişilerarası çatışmalar ve yönetimi, iletişimde kullanılan sözlü ve sözsüz kanallar, iletişimde doğru kanalların kullanımı, stres ve yönetimi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Benliğini tanır.
2) Stresi ve yönetimini tanımlar.
3) Kişiler arası çatışmaları tanımlar ve ergoterapi müdahelelerini bilir.
4) Etkili iletişimde kullanılan kaynakları bilir ve kullanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, Dersin Tanıtımı, İletişim Süreci ve Ögeleri 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
2) İletişim Türleri 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
3) Etkili Dinleme ve İletişim 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
4) Kendini Tanıma 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
5) Girişkenlik-Atılganlık 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
6) İletişimin Önündeki Engeller 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
7) Terapötik İletişim 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
8) Ara sınav 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
9) Nonterapötik İletişim 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
10) Zor hastalarla iletişim ve ilişkiler 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
11) Stres ve başa çıkma yöntemleri 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
12) Stres ve başa çıkma yöntemleri 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
13) Özel durumda olan insanlarla iletişim 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
14) Özel durumda olan insanlarla iletişim 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
15) Özel durumda olan insanlarla iletişim 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
16) Final 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Temel tıp bilimleri ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları ve sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar.
2) Birey ve toplum temelli müdahalelerde ergoterapiye özgü teori ve modeller çerçevesinde değerlendirme ve müdahale yöntemlerini tanımlar.
3) Bireylerin performans alanlarındaki katılım kısıtlılıklarını azaltmak için aktiviteleri analiz eder, çevresel düzenlemeler yapar, performans kapasitesini artıracak müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
4) Ergoterapi bilimi ve uygulamaları ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaçları belirler, tasarlar, veri toplar, sonuçları analiz ederek raporlar.
5) Mesleki etik ve kalite standartları çerçevesinde bağımsız olarak ve multidisipliner ekibin üyesi olarak sorumluluk alır.
6) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle doğru ve güncel bilgiyi, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder, edindiği bilgileri etkin biçimde kullanır.
7) Sözlü-yazılı iletişim ve dil becerilerini etkili kullanır, hizmet verdiği bireyleri, bakım verenleri, birlikte çalıştığı ekibi ve diğer paydaşları bilgilendirir.
8) Mesleğin yasal haklarını ve ergoterapi hizmetlerinin kalitesini gözeterek mesleki bilgi ve becerisini profesyonel bir kimlikle kullanır, hizmet verdiği bireylerin iyi olma haline katkı sağlar.
9) Kişisel farklılıkları ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alarak ayrım yapmaksızın bireysel ve toplumsal yaklaşımları planlar ve uygular.
10) Alanı ile ilgili uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ile hukuksal sonuçları konusunda farkındadır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel tıp bilimleri ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları ve sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar. 5
2) Birey ve toplum temelli müdahalelerde ergoterapiye özgü teori ve modeller çerçevesinde değerlendirme ve müdahale yöntemlerini tanımlar.
3) Bireylerin performans alanlarındaki katılım kısıtlılıklarını azaltmak için aktiviteleri analiz eder, çevresel düzenlemeler yapar, performans kapasitesini artıracak müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
4) Ergoterapi bilimi ve uygulamaları ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaçları belirler, tasarlar, veri toplar, sonuçları analiz ederek raporlar. 5
5) Mesleki etik ve kalite standartları çerçevesinde bağımsız olarak ve multidisipliner ekibin üyesi olarak sorumluluk alır.
6) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle doğru ve güncel bilgiyi, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder, edindiği bilgileri etkin biçimde kullanır.
7) Sözlü-yazılı iletişim ve dil becerilerini etkili kullanır, hizmet verdiği bireyleri, bakım verenleri, birlikte çalıştığı ekibi ve diğer paydaşları bilgilendirir.
8) Mesleğin yasal haklarını ve ergoterapi hizmetlerinin kalitesini gözeterek mesleki bilgi ve becerisini profesyonel bir kimlikle kullanır, hizmet verdiği bireylerin iyi olma haline katkı sağlar. 5
9) Kişisel farklılıkları ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alarak ayrım yapmaksızın bireysel ve toplumsal yaklaşımları planlar ve uygular.
10) Alanı ile ilgili uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ile hukuksal sonuçları konusunda farkındadır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Sunum
Akran Değerlendirmesi
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Küçük Sınavlar 1 4
Ara Sınavlar 1 8
Final 1 8
Toplam İş Yükü 76