Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Dersin Tanıtımı, İletişim Süreci ve Ögeleri |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
2) |
İletişim Türleri |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
3) |
Etkili Dinleme ve İletişim |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
4) |
Kendini Tanıma |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
5) |
Girişkenlik-Atılganlık |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
6) |
İletişimin Önündeki Engeller |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
7) |
Terapötik İletişim |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
8) |
Ara sınav |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
9) |
Nonterapötik İletişim |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
10) |
Zor hastalarla iletişim ve ilişkiler |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
11) |
Stres ve başa çıkma yöntemleri |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
12) |
Stres ve başa çıkma yöntemleri |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
13) |
Özel durumda olan insanlarla iletişim |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
14) |
Özel durumda olan insanlarla iletişim |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
15) |
Özel durumda olan insanlarla iletişim |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
16) |
Final |
1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel tıp bilimleri ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları ve sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar. |
5 |
2) |
Birey ve toplum temelli müdahalelerde ergoterapiye özgü teori ve modeller çerçevesinde değerlendirme ve müdahale yöntemlerini tanımlar. |
|
3) |
Bireylerin performans alanlarındaki katılım kısıtlılıklarını azaltmak için aktiviteleri analiz eder, çevresel düzenlemeler yapar, performans kapasitesini artıracak müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular. |
|
4) |
Ergoterapi bilimi ve uygulamaları ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaçları belirler, tasarlar, veri toplar, sonuçları analiz ederek raporlar. |
5 |
5) |
Mesleki etik ve kalite standartları çerçevesinde bağımsız olarak ve multidisipliner ekibin üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
6) |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle doğru ve güncel bilgiyi, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder, edindiği bilgileri etkin biçimde kullanır. |
|
7) |
Sözlü-yazılı iletişim ve dil becerilerini etkili kullanır, hizmet verdiği bireyleri, bakım verenleri, birlikte çalıştığı ekibi ve diğer paydaşları bilgilendirir. |
|
8) |
Mesleğin yasal haklarını ve ergoterapi hizmetlerinin kalitesini gözeterek mesleki bilgi ve becerisini profesyonel bir kimlikle kullanır, hizmet verdiği bireylerin iyi olma haline katkı sağlar. |
5 |
9) |
Kişisel farklılıkları ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alarak ayrım yapmaksızın bireysel ve toplumsal yaklaşımları planlar ve uygular. |
|
10) |
Alanı ile ilgili uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ile hukuksal sonuçları konusunda farkındadır. |
|