ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214211001
Ders İsmi: Ergoterapide Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Meltem KAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hastanın tedavinin başında, devamında ve sonundaki durumunun değerlendirilebilmesini amaçlar.

Dersin İçeriği: Postür analizi, antropometrik ölçümler, norml eklem hareket açıklığı, esneklik ve kısalık testleri, kas kuvvet ölçümleri gibi yöntemlerin hasta değerlendirmesinde kullanımını içerir.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hasta ile görüşür ve hikayesini alır.
2) Normal eklem hareket açıklığı ölçümlerini bilir.
3) Kısalık ve esneklik testlerine hakimdir.
4) Kas kuvvet değerlendirmesi yapar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hasta Değerlendirmesi Giriş 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.
2) Anterior ve Lateral Postür Analizi 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.
3) Posterior Postür Analizi 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.
4) Kısalık ve Esnekliğin Değerlendirilmesi 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.
5) Antropometrik Ölçümler - I 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.
6) Antropometrik Ölçümler - II 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.
7) Normal Eklem Hareket Açıklığının (NEH) Değerlendirilmesi - I 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.
8) Ara sınav 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.
9) Normal Eklem Hareket Açıklığının (NEH) Değerlendirilmesi - II 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.
10) Normal Eklem Hareket Açıklığının Değerlendirilmesi - III 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.
11) Kas Kuvvetinin Değerlendirilmesi - I 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.
12) Kas Kuvvetinin Değerlendirilmesi - II 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.
13) Kas Kuvvetinin Değerlendirilmesi - III 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.
14) Kas Kuvvetinin Değerlendirilmesi - IV 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.
15) Kas Kuvvetinin Değerlendirilmesi - V 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.
16) Final Sınavı 1. Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 1998. 2. Özdinçler AR, Yeldan İ, Demirbaş ŞB(ed); Hislop HJ, Montgomery J, Daniels ve Worthingham’ın Kas Testi, 2006. 3. Fawcett, A. L. (2013). Principles of assessment and outcome measurement for occupational therapists and physiotherapists: theory, skills and application. John Wiley & Sons.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Otman S, Demirel H, Sade H; Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, Sinem Ofset, Ankara, 2008.



Diğer Kaynaklar: YOK/NON

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 1
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 3
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 3
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 1
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 3
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 2
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 2
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 1
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 2
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 2
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 2
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Uygulama 14 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 1 6
Final 1 10
Toplam İş Yükü 142