Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Büyüme ve gelişmenin tanımı |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002. |
2) |
Gelişime genel bakış |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002. |
3) |
Hareket gelişimini etkileyen faktörler |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002. |
4) |
Motor kontrol ve motor öğrenme |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002. |
5) |
Gelişim ve motor kontrol teorileri |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002. |
6) |
Refleksler |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002. |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
0-2 yaş motor gelişim |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002. |
9) |
2-6 yaş motor gelişim |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002. |
10) |
Üst ekstremite fonksiyonunun gelişimi |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002. |
11) |
El fonksiyonunun gelişimi |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002. |
12) |
Yaşlılarda hareket ve fonksiyon gelişimi |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002. |
13) |
Çocuklarda aktivite için gerekli becerilerin gelişimi |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002. |
14) |
Gelişimi etkileyen fiziksel ve psikososyal faktörler |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002. |
15) |
Genel tartışma |
1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002. |
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. |
4 |
2) |
Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. |
2 |
3) |
Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. |
2 |
4) |
Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. |
1 |
5) |
Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. |
2 |
6) |
Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. |
3 |
7) |
Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. |
2 |
8) |
Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. |
1 |
9) |
Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. |
2 |
10) |
Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. |
1 |
11) |
Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. |
3 |
12) |
Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. |
2 |
13) |
Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. |
2 |
14) |
Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. |
1 |
15) |
Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
1 |