PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Course Code: 1200111005
Ders İsmi: General Anatomy
Ders Yarıyılı: Fall
Ders Kredileri:
Theoretical Practical Credit ECTS
2 0 2 2
Language of instruction: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: No
Type of course: Necessary
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Course Lecturer(s): Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Course Assistants:

Dersin Amaç ve İçeriği

Course Objectives: It aims to teach ethical concepts and behaviors in ethics, professional ethics and occupational therapy.
Course Content: The concept of ethics and morality includes the importance and necessity of ethical behavior in the profession, ethical problems and solutions.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Knows the concept of ethics.
2) Has a good command of professional ethical principles.
3) Displays ethical behaviors between professions.
4) Knows research ethics.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) It works within the ethical framework in professional organizations.
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Ders Akış Planı

Week Subject Related Preparation
1) Ethical problem and its solution with examples 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak arastırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği.
1) Ethics, morality, law concepts 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
2) Ethical theories 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
3) Medicine and health ethics 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
4) Interdisciplinary and intradisciplinary ethics 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
5) The place and role of the healthcare worker in the team 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
6) The place of health workers in the world and in Turkey 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
7) The place of the healthcare workers in the law 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
8) Midterm Exam 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
9) Professional ethics declarations 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
10) Ethical principles of healthcare workers 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
11) Ethical problems and solutions in heatlhcare workers 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
12) Ethical problem and its solution with examples 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
13) Ethical problem and its solution with examples 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
14) Research ethics 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
15) Research ethics 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği
16) Final Exam 1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği

Sources

Course Notes / Textbooks: 1) Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2)Reference Guide to the Occupational Therapy Code of Ethics ands Ethics Standarts, AOTA 2010. 3)Tübitak arastırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği.
References: 1) Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2)Reference Guide to the Occupational Therapy Code of Ethics ands Ethics Standarts, AOTA 2010. 3)Tübitak arastırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

3

Program Outcomes
1) With the knowledge, knowledge and experience gained in the field of Physiotherapy and Rehabilitation, he/she can evaluate his patients and draw up a personalized treatment program within the framework of professional and ethical principles.
2) After successfully completing the Physiotherapy and Rehabilitation program, they can follow the current literature, evidence-based approaches and information as a physiotherapist and apply this information in the clinic.
3) With their knowledge and experience, they take part as an important part of the interdisciplinary and multidisciplinary team in the clinic and can organize the team adequately.
4) With their high research skills and equipment, they can take part in academic studies and projects, and can carry out these studies independently or in interaction with other professional groups.
5) They can use information technologies and devices required by the field of Physiotherapy and Rehabilitation, and exhibit an open and creative perspective on new technological developments.
6) They identify problems related to their field, evaluate problems with a critical perspective, and offer solutions to problems with their analytical thinking skills.
7) They have mastered the basic medical sciences, clinical sciences, social sciences, behavioral sciences and communication skills required by the Physiotherapy and Rehabilitation field. With these accumulations, they can approach their patients with a holistic perspective.
8) They are adequately equipped to protect public health, are aware of their responsibilities and can take initiatives to improve public health.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) With the knowledge, knowledge and experience gained in the field of Physiotherapy and Rehabilitation, he/she can evaluate his patients and draw up a personalized treatment program within the framework of professional and ethical principles.
2) After successfully completing the Physiotherapy and Rehabilitation program, they can follow the current literature, evidence-based approaches and information as a physiotherapist and apply this information in the clinic.
3) With their knowledge and experience, they take part as an important part of the interdisciplinary and multidisciplinary team in the clinic and can organize the team adequately.
4) With their high research skills and equipment, they can take part in academic studies and projects, and can carry out these studies independently or in interaction with other professional groups.
5) They can use information technologies and devices required by the field of Physiotherapy and Rehabilitation, and exhibit an open and creative perspective on new technological developments.
6) They identify problems related to their field, evaluate problems with a critical perspective, and offer solutions to problems with their analytical thinking skills.
7) They have mastered the basic medical sciences, clinical sciences, social sciences, behavioral sciences and communication skills required by the Physiotherapy and Rehabilitation field. With these accumulations, they can approach their patients with a holistic perspective.
8) They are adequately equipped to protect public health, are aware of their responsibilities and can take initiatives to improve public health.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Course

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 1 % 40
Semester Final Exam 1 % 60
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 40
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 60
total % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Activities Number of Activities Workload
Course Hours 14 28
Study Hours Out of Class 14 42
Midterms 1 8
Final 1 12
Total Workload 90