Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Ethical problem and its solution with examples |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak arastırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği.
|
1) |
Ethics, morality, law concepts |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
2) |
Ethical theories |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
3) |
Medicine and health ethics |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
4) |
Interdisciplinary and intradisciplinary ethics |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
5) |
The place and role of the healthcare worker in the team |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
6) |
The place of health workers in the world and in Turkey |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
7) |
The place of the healthcare workers in the law |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
8) |
Midterm Exam |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
9) |
Professional ethics declarations |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
10) |
Ethical principles of healthcare workers |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
11) |
Ethical problems and solutions in heatlhcare workers |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
12) |
Ethical problem and its solution with examples |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
13) |
Ethical problem and its solution with examples |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
14) |
Research ethics |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
15) |
Research ethics |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
16) |
Final Exam |
1. Dünya Hekimler Birliği, Tıp Etiği Elkitabı. Çev. Murat Civaner, 2005. 2.Tübitak araştırma ve yayın etiği kurulu yönetmeliği |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Has the basic medical knowledge required for evaluations and interventions in the field of ergotherapy. |
1 |
2) |
Biopsychosocially evaluates the needs of the person, plans and conducts occupational therapy interventions. |
2 |
3) |
Makes occupational therapy applications in order to achieve the most independent level in life activities within the skill and possibilities of the person. |
2 |
4) |
It carries out its professional practices within an ethical framework. |
5 |
5) |
It makes necessary home, work and social environment arrangements for the independence of the person. |
2 |
6) |
It evaluates the person as person-centered and plans her/his interventions accordingly. |
2 |
7) |
It works to eliminate the obstacles related to the adaptation of the person to business life and social life. |
2 |
8) |
It works in harmony with the multidisciplinary team and makes applications related to occupational therapy. |
4 |
9) |
Follows scientific developments related to ergotherapy, constantly updates their knowledge and is open to lifelong learning. |
2 |
10) |
Contributes to social arrangements by collaborating with individuals, communities and stakeholders. |
3 |
11) |
It respects people's physical, social, cultural and economic differences. |
5 |
12) |
Participates in professional, scientific and social meetings, takes an active role in the development and promotion of the occupational therapy profession. |
2 |
13) |
Has the ability to develop and execute projects related to occupational therapy field. |
2 |
14) |
She/he knows English enough to follow scientific publications. |
1 |
15) |
As an occupational therapist, she/he takes responsibility for all her treatments and studies. |
3 |