EBELİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 1213002017 | ||||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Eğitimi | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Yeliz YILDIRIM VARIŞOĞLU | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, ebelik öğrencisinin Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi'nde vereceği ebelik bakım temelini, kanıta dayalı uygulamalar ve bilimsel bilgi ile oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, YYBÜ'nin işleyişi, hasta kabulü, prosedürleri, ünitede yapılan uygulamalar ve yoğum bakım ortamında yenidoğanın ebelik bakımı, ailenin bakıma katılımı ve etik konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yenidoğan Yoğun Bakım İşleyiş Prosedürü | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
2) | Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesine Hasta Kabulü | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
3) | Doğum Odasına Yenidoğan Ebelik Bakımı | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
4) | Yenidoğanın Fiziksel İncelemesi | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
5) | Yenidoğanın Ebelik Bakımı | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
6) | Yenidoğanın Termoregülasyonu | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
7) | Ara Sınav | |
8) | Yenidoğanın Beslenmesi | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
9) | Yenidoğanın Monitörizasyonu | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
10) | Yenidoğanda Ağrı Yönetimi | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
11) | Yenidoğanın Transportu | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
12) | Yenidoğanın Taburculuğu | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
13) | Yenidoğanda İlaç Uygulamaları | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
14) | Yenidoğan Resüsitasyonu | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
15) | Yenidoğan Yoğun Bakım ve Aile | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
16) | Yenidoğan Yoğun Bakımı ve Etik, Dersin Değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
Diğer Kaynaklar: | Neonatal Intensive Care Nursing, Second Edition (2010), Glenys Boxwell , ISBN:0415477557, Routledge |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||
2) Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | ||||||||||
3) Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. | ||||||||||
4) Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
5) Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. | ||||||||||
6) Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||||||
8) Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | ||||||||||
9) Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | ||||||||||
10) Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. | ||||||||||
11) Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | 5 |
2) | Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 1 |
3) | Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. | 1 |
4) | Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | 1 |
5) | Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. | 5 |
6) | Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | 5 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir | |
8) | Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |
9) | Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | |
10) | Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 5 |
11) | Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 16 |
Ödevler | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 93 |