Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Klinik yaklaşım döngüsü ve aşamaları |
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
2) |
Veri toplama ve değerlendirmede gerekliler |
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
3) |
Tanı için planlama ve yapılandırma |
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
4) |
Geliştirme ve uygulama |
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
5) |
Tanısal yaklaşımın tasarım süreci
|
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
6) |
Objektif görüntüleme ve analiz araçlarının seçilmesi |
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
7) |
Tanı kategorileri |
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
8) |
Ara Sınav |
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
9) |
Ses ve rezonans değerlendirmede teknik ilkeler |
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
10) |
Videolaringostroboskopi ve stroboskopi |
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
11) |
Yutma değerlendirmesinde görüntüleme yöntemleri |
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
12) |
Yutmada Fiberoptik Endoskopik Değerlendirme |
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
13) |
EMG ve EEG |
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
14) |
Nörogörüntüleme yöntemleri |
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
15) |
Görüntüleme ve analiz birimlerinde gözlem |
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
16) |
Final Sınavı |
Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
5 |
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
5 |
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
5 |
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
5 |
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
5 |
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
5 |
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
5 |
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
5 |
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
5 |
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
5 |