Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Nöropsikolojiye Giriş:Tarihçe ve Tanımlar |
Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016
Davranış nörolojisi : beyin-davranışilişkilerinin organizasyonprensipleri, sendromları vehastalıkları / ed.: Oğuz Tanrıdağ2016 |
2) |
Sinir Sistemine Giriş I:Sinyal İletim Mekanizması ve Korteks Yapısı
|
Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji :cep kitabı / John E. Hall; çev.Zeynep Solakoğlu |
3) |
Sinir Sistemine Giriş II: Spesifik Kortikal Alanların İşlevleri ve Asosiyasyon Alanları I
|
Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji :cep kitabı / John E. Hall; çev.Zeynep Solakoğlu |
4) |
Sinir Sistemine Giriş II: Spesifik Kortikal Alanların İşlevleri ve Asosiyasyon Alanları II |
Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji :cep kitabı / John E. Hall; çev.Zeynep Solakoğlu |
5) |
Klinikte Kullanılan Yöntemler: EEG veMRI |
Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji :cep kitabı / John E. Hall; çev.Zeynep Solakoğlu |
6) |
Nöropsikolojik Testler ve Değerlendirmeler |
Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016 |
7) |
Genel Tekrar |
Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016 |
8) |
Ara Sınav |
Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016 Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji : cep kitabı /John E. Hall; çev. Zeynep Solakoğlu |
9) |
Epilepsi: Hücresel Mekanizmalar, Alt Tipler ve Tedaviler
|
Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji :cep kitabı / John E. Hall; çev.Zeynep Solakoğlu |
10) |
Beyin Dalgaları ve Değerlendirmeler
|
Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016 Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji : cep kitabı /John E. Hall; çev. Zeynep Solakoğlu |
11) |
Retiküler Formasyon ve Nörohormonal Kontrol |
Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji :cep kitabı / John E. Hall; çev.Zeynep Solakoğlu |
12) |
Uyku I: Uyku Fazları |
Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji :cep kitabı / John E. Hall; çev.Zeynep Solakoğlu |
13) |
Uyku II: Uykunun Nöral Mekanizmaları |
Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016 Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji : cep kitabı /John E. Hall; çev. Zeynep Solakoğlu |
14) |
Psikolojik ve Psikiyatrik Hastalıklarda Deney Planlaması |
Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016 Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji : cep kitabı /John E. Hall; çev. Zeynep Solakoğlu |
15) |
Genel Tekrar |
Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016 Davranış nörolojisi : beyin-davranış ilişkilerinin organizasyon prensipleri, sendromları ve hastalıkları / ed.: Oğuz Tanrıdağ2016 |
16) |
Final |
Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016 Davranış nörolojisi : beyin-davranış ilişkilerinin organizasyon prensipleri, sendromları ve hastalıkları / ed.: Oğuz Tanrıdağ2016 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
5 |
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
4 |
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
4 |
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
3 |
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
4 |
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
4 |
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
4 |
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
3 |
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
4 |
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
5 |