DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1212221010
Ders İsmi: Cognitive Neuroscience and Neuropsychology
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: "Her öğrenci için dersin amacı;
Dil değerlendirmesinde formal/informal testlerin kullanılmasının sağlamaktır. "
Dersin İçeriği: Klinik değerlendirme için gerekli testler ve bu testlerin kullanımını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Dil ve konuşma terapisi için gerekli testleri tanır ve kullanmaya başlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nöropsikolojiye Giriş:Tarihçe ve Tanımlar Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016 Davranış nörolojisi : beyin-davranışilişkilerinin organizasyonprensipleri, sendromları vehastalıkları / ed.: Oğuz Tanrıdağ2016
2) Sinir Sistemine Giriş I:Sinyal İletim Mekanizması ve Korteks Yapısı Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji :cep kitabı / John E. Hall; çev.Zeynep Solakoğlu
3) Sinir Sistemine Giriş II: Spesifik Kortikal Alanların İşlevleri ve Asosiyasyon Alanları I Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji :cep kitabı / John E. Hall; çev.Zeynep Solakoğlu
4) Sinir Sistemine Giriş II: Spesifik Kortikal Alanların İşlevleri ve Asosiyasyon Alanları II Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji :cep kitabı / John E. Hall; çev.Zeynep Solakoğlu
5) Klinikte Kullanılan Yöntemler: EEG veMRI Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji :cep kitabı / John E. Hall; çev.Zeynep Solakoğlu
6) Nöropsikolojik Testler ve Değerlendirmeler Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016
7) Genel Tekrar Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016
8) Ara Sınav Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016 Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji : cep kitabı /John E. Hall; çev. Zeynep Solakoğlu
9) Epilepsi: Hücresel Mekanizmalar, Alt Tipler ve Tedaviler Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji :cep kitabı / John E. Hall; çev.Zeynep Solakoğlu
10) Beyin Dalgaları ve Değerlendirmeler Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016 Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji : cep kitabı /John E. Hall; çev. Zeynep Solakoğlu
11) Retiküler Formasyon ve Nörohormonal Kontrol Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji :cep kitabı / John E. Hall; çev.Zeynep Solakoğlu
12) Uyku I: Uyku Fazları Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji :cep kitabı / John E. Hall; çev.Zeynep Solakoğlu
13) Uyku II: Uykunun Nöral Mekanizmaları Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016 Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji : cep kitabı /John E. Hall; çev. Zeynep Solakoğlu
14) Psikolojik ve Psikiyatrik Hastalıklarda Deney Planlaması Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016 Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji : cep kitabı /John E. Hall; çev. Zeynep Solakoğlu
15) Genel Tekrar Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016 Davranış nörolojisi : beyin-davranış ilişkilerinin organizasyon prensipleri, sendromları ve hastalıkları / ed.: Oğuz Tanrıdağ2016
16) Final Davranışsal nörofizyolojiye giriş/ Öget Öktem. Tanör Tanör,Öget Öktem. 2016 Davranış nörolojisi : beyin-davranış ilişkilerinin organizasyon prensipleri, sendromları ve hastalıkları / ed.: Oğuz Tanrıdağ2016

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Guyton ve Hall tıbbi fizyoloji : cep kitabı / John E. Hall; çev. Zeynep Solakoğlu
Davranışsal nörofizyolojiye giriş / Öget Öktem. Tanör

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar.
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar.
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar.
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır.
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur.
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir.
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar.
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır.
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. 5
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. 4
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. 4
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. 3
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. 4
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 4
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. 4
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. 3
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. 4
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 20
Toplam İş Yükü 96