DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1211311003 | ||||||||
Ders İsmi: | Akıcılık Bozuklukları ve Kuramları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Pınar EGE Öğr.Gör. Ayşe Nur KOÇAK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | "Her öğrenci için bu dersin amacı; Akıcılık bozukluklarını tanır ve değerlendirir." |
Dersin İçeriği: | Akıcı konuşma bozuklukları (kekemelik ve takıfemi), kekemelik teorileri, kekemeliğin yaş, cinsiyet, konuşma, kültürel ve sosyoekonomik faktörler ile ilişkisi, okul öncesi, okul çağı ve yetişkin dönemi kekemelik değerlendirmesi, raporlama ve terapi yaklaşımları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Akıcı Konuşma Nedir? | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
2) | Akıcı Konuşma Bozukluğu ve Kekemelik Tanımı. | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
3) | Kekemelik Teorileri. | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
4) | Kekemelik; Yaş, Cinsiyet, Konuşma, Kültürel Faktörler, Sosyoekonomik Faktörler | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
5) | Değerlendirme - Okul Öncesi Dönem | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
6) | Değerlendirme - Okul Çağı Dönemi | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
7) | Değerlendirme - Yetişkinlik dönemi | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
8) | Ara Sınav | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
9) | Raporlama - Değerlendirme | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
10) | Tedavi - Okul Öncesi | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
11) | Tedavi - Okul Çağı | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
12) | Tedavi - Adölesan/ Yetişkin | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
13) | Hızlı Bozuk Konuşma - Takıfemi | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
14) | Hızlı Çabuk Konuşma ve Kekemelikte Ayırıcı Tanı | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
15) | Raporlama-Tedavi | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
16) | Final Sınavı | A NEW APPROACH TO STUTTERING DIAGNOSIS AND THERAPY. ZBIGNIEW TARKOWSKI. Nova Science Publishers |
Ders Notları / Kitaplar: | 1)Guitar, B. (2013). Stuttering: An integrated approach to its nature and treatment. Lippincott Williams & Wilkins. 2) Walton, P., Wallace, M.(1998).Fun With Fluency: Direct Therapy With the Young Child. Imaginart Pr; 1st edition. |
Diğer Kaynaklar: | 1)Guitar, B. (2013). Stuttering: An integrated approach to its nature and treatment. Lippincott Williams & Wilkins. 2) Walton, P., Wallace, M.(1998).Fun With Fluency: Direct Therapy With the Young Child. Imaginart Pr; 1st edition. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | |||||||||
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | |||||||||
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | |||||||||
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | |||||||||
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | |||||||||
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |||||||||
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |||||||||
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | |||||||||
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | |||||||||
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | 5 |
2) | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | 5 |
3) | Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | 4 |
4) | Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | 5 |
5) | Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | 5 |
6) | Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 5 |
7) | Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 5 |
8) | Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | 5 |
9) | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | 5 |
10) | Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 96 |