DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1211211007 | ||||||||
Ders İsmi: | Nörobilime Giriş II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
1211121006 - Nörobilime Giriş I | DKT108 - Nörobilime Giriş I | DKT205 - Nörobilime Giriş II |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Kognitif nörobilimin diğer bilimlerle etkileşimini kavrayacak, Sinir sisteminin yapısı ve işlevi hakkında bilgi sahibi olacak, Beyin kayıtlama, uyarım ve görüntüleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacak, Algı, dikkat, bellek gibi kognitif işlevler hakkında bilgi sahibi olacak, Dil ile diğer kognitif becerilerin arasındaki ilişkiyi öğrenecektir. |
Dersin İçeriği: | Kognitif nörobilimin araştırma alanlarını öğrenme, araştırma ve klinikte kullandığı yöntemleri tanıma, beynin yapısını ve nasıl çalıştığını öğrenme, dil ile diğer kognitif işlevler arasındaki ilişkiyi öğrenme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık | |
2) | Sinirbilimde kullanılan beyin kayıt, uyarım ve görüntüleme yöntemleri | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
3) | Beyin zihinsel faaliyetlere nasıl yol açar-aracılık eder? | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
4) | Algı | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
5) | Dikkat | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
6) | Uzun süreli belleğin temsili ve bilgisi | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
7) | Kodlama ve uzun süreli bellekten geri çağırma | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
8) | Ara Sınav | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
9) | Çalışma belleği ve yürütücü işlevler | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
10) | Duygu ve biliş | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
11) | Karar verme | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
12) | Problem çözme ve akıl yürütme | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
13) | Motor biliş ve zihinsel benzetim | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
14) | Dil | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
15) | Konuşma ve Ses | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
16) | Final sınavı | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | 1. Beyin ve Dil. Prof. Dr. Barış Korkmaz. 2. Beyin ve Dil İşlevsel Nöroanatomi. Detay Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | |||||||||
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | |||||||||
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | |||||||||
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | |||||||||
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | |||||||||
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |||||||||
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |||||||||
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | |||||||||
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | |||||||||
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | 3 |
2) | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | 4 |
3) | Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | 4 |
4) | Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | 4 |
5) | Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | 4 |
6) | Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 4 |
7) | Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | 5 |
8) | Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | 4 |
9) | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | 4 |
10) | Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 4 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 110 |