Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sayı Sistemleri ve Kodlar |
Digital Electronics 1: Combinational Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, Bölüm 1 |
2) |
Boole Cebri ve Lojik Kapılar |
Digital Electronics 1: Combinational Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, Bölüm 2 |
3) |
Boole Fonksiyonları ve Sadeleştirme Teknikleri |
Digital Electronics 1: Combinational Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, Bölüm 3 |
4) |
Kombinasyonel Lojik Devreler |
Digital Electronics 1: Combinational Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, Bölüm 4 |
5) |
Aritmetik İşlemler ve Devreleri |
Digital Electronics 2: Sequential and Arithmetic Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, Bölüm 4 |
6) |
MUX ve DEMUX devreleri, Kod Dönüştürücüler, Kodlayıcılar |
Digital Electronics 1: Combinational Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, Bölüm 4 |
7) |
Çok Fonksiyonlu Devreler |
Digital Electronics 2: Sequential and Arithmetic Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, Bölüm 5 |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Ardışık Lojik Devreler |
Digital Electronics 2: Sequential and Arithmetic Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, Bölüm 1-2 |
10) |
Asenkron Sıralı Devreler |
Digital Electronics 2: Sequential and Arithmetic Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, Bölüm 1-2 |
11) |
Senkron Sıralı Devreler |
Digital Electronics 2: Sequential and Arithmetic Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, Bölüm 1-2 |
12) |
Özel Sayıcı Devreleri ve Uygulamaları |
Digital Electronics 2: Sequential and Arithmetic Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, Bölüm 5 |
13) |
Özel Sayıcı Devreleri ve Uygulamaları |
Digital Electronics 2: Sequential and Arithmetic Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, Bölüm 1-2 |
14) |
Kaymalı Kaydediciler |
Digital Electronics 2: Sequential and Arithmetic Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, Bölüm 5 |
15) |
Kaymalı Kaydediciler |
Digital Electronics 2: Sequential and Arithmetic Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, Bölüm 3 |
16) |
final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Digital Electronics 1: Combinational Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, ISTE Ltd and John Wiley & Sons, Inc., 2016
Digital Electronics 2: Sequential and Arithmetic Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, ISTE Ltd and John Wiley & Sons, Inc., 2016
Digital Design, Morris Mano, Prentice Hall, 2006
Digital Circuit Analysis and Design with Simulink Modelling and Introduction to CPLDs and FPGAs, Steven T. Carris, Orchard Publications, 2007
Mantık Devreleri: Sayısal Elektronik, Hüseyin Ekiz, Değişim Yayınevi, 2005 |
Diğer Kaynaklar: |
Digital Electronics 1: Combinational Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, ISTE Ltd and John Wiley & Sons, Inc., 2016
Digital Electronics 2: Sequential and Arithmetic Logic Circuits, Tertulien Ndjountche, ISTE Ltd and John Wiley & Sons, Inc., 2016
Digital Design, Morris Mano, Prentice Hall, 2006
Digital Circuit Analysis and Design with Simulink Modelling and Introduction to CPLDs and FPGAs, Steven T. Carris, Orchard Publications, 2007
Mantık Devreleri: Sayısal Elektronik, Hüseyin Ekiz, Değişim Yayınevi, 2005 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplamavla ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi |
|
2) |
Yazılım mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, algoritmik ve yazılımsal problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
|
3) |
Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi |
|
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve
modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. |
|
6) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
|
8) |
Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. |
|
9) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi |
|
10) |
Bireysel çalışma becerisi. |
|
11) |
Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
|
12) |
Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi |
|
13) |
Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. |
|
14) |
Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. |
|