ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1411211005
Ders İsmi: Accounting for Engineers
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ramazan YAMAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Endüstri işletmelerinde maliyetlerin kontrolu ve denetimini sağlayabilecek öze ilişkin bilgi birikiminin oluşturulması; Muhasebe ile ilgili kavramların verilmesi; Muhasebe ve maliyet entegrasyonu becerisinin kazandırılması
Dersin İçeriği: İşletme, Muhasebe Temel Kavramları; İşletme Tanımı ve İşletme Türleri Genel Muhasebe, Finansal Muhasebe, Maliyet Muhasebesi, Yönetim Muhasebesi; Maliyetlerin Sınıflandırılması; Malzeme Maliyetleri; İşçilik Maliyetleri; Genel İmalat Maliyetleri; GİM(Genel İmalat Maliyetleri) Esnek Bütçeler; Maliyet Sistemleri; Sipariş Maliyetleme; Safha Maliyetleme; Standart Maliyetleme; Formüllü Maliyetleme; Birleşik Maliyetleme; Maliyet Kayıt Sistemi; Maliyet Hesapları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci muhasebe ve maliyet kavramları amacının, gelişiminin ve temel işlevlerinin uygulama becerisi kazanır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenci muhasebe ve maliyet yönetiminin organizasyonlar için önemini kavrar ve uygulamalarını gerçek hayatta kullanır.
2) Öğrenci muhasebe ve maliyet ile ilgili problemleri analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşletme, Muhasebe Temel Kavramları İşletme Tanımı ve İşletme Türleri Genel Muhasebe Finansal Muhasebe Maliyet Muhasebesi Yönetim Muhasebesi ders notları
2) Maliyetlerin Sınıflandırılması ders notları
3) Malzeme Maliyetleri; Gerçek hayat problemleri (proje yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi vb.) ders notları
4) İşçilik Maliyetleri; Gerçek hayat problemleri (proje yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi vb.) ders notları
5) Genel İmalat Maliyetleri, GİM; Gerçek hayat problemleri (proje yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi vb.) ders notları
6) Genel İmalat Maliyetlerinin Bütçelendirilmesi ders notları
7) Üretilen Malın Maliyeti ve Satılan Malın Maliyeti ders notları
8) ara sınav ders notları
9) Sipariş Maliyetleme; Gerçek hayat problemleri (proje yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi vb.) ders notları
10) Sipariş Maliyetleme; Gerçek hayat problemleri (proje yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi vb.) ders notları
11) Fire Maliyetleri; Gerçek hayat problemleri (proje yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi vb.) ders notları
12) Fire Maliyetleri; Gerçek hayat problemleri (proje yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi vb.) ders notları
13) Standart Maliyet Sistemi ders notları
14) Standart Maliyet Sistemi ders notları
15) Standart Maliyet Sistemi ders notları
16) final ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ray Garrison, Eric Noreen, Peter Brewer, Managerial Accounting, McGraw Hill/Irwin, 13th Edition, 2009. ISBN 10: 0073379611.
Accounting / Charles T. Horngren, Charles T Horngren ; Walter T. Harrison, Jr.
Financial and managerial accounting : the basis for business decisions / Jan R. Williams, Jan R. Williams ; Susan F.Haka, Mark S. Bettner, Robert F. Meigs
Diğer Kaynaklar: Ray Garrison, Eric Noreen, Peter Brewer, Managerial Accounting, McGraw Hill/Irwin, 13th Edition, 2009. ISBN 10: 0073379611.
Accounting / Charles T. Horngren, Charles T Horngren ; Walter T. Harrison, Jr.
Financial and managerial accounting : the basis for business decisions / Jan R. Williams, Jan R. Williams ; Susan F.Haka, Mark S. Bettner, Robert F. Meigs

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi.
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 5
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi. 5
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi.
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 80
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 80

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 103