Dersin Amacı: |
1. Öğrencilerin, modern iş senaryolarında kalitenin bireyler, kuruluşlar, müşteriler, tedarikçiler ve toplum için önemini anlamalarını sağlar
2. Toplam kalite yönetiminin (TKY) temel bileşenlerini ve zorluklarını tanımlayın ve tanımlayın ve kuruluşların TKY dağıtımına nasıl yaklaştığını anlar
3. Tutumların, inançların, davranışların ve etiğin kalite üzerindeki rolünü kabul eder
4. İç ve dış müşteriler arasında ayrım yapın ve kalite algılarını ve müşteri ilişkilerine etkisini ayırt eder
5. Kalite güvencesi ve kalite kontrol arasındaki farkı ayırt eder
6. TKY, Yalın İlkelerin ISO uygulaması gibi farklı kalite iyileştirme stratejilerini ayırt eder.
7. Öğrencilere kalite, üretkenlik ve tedarik zinciri yönetimi ile ilgili etkinlik ve verimlilik ilkelerini tanıtır
8. Etkili iletişim ve davranış biçimlerini anlamanın değerini gösterir
9. Kaliteli araçları kullanarak problem çözmeyi gösterir |
Dersin İçeriği: |
Bu ders kalite kültürlerinde kullanılan kavramları, araçları ve teknikleri, etkin ekip yapılarını, kalitenin ölçülmesini, verimliliği ve işletme yönetimi süreçlerinde rekabet gücünü tanıtır. Kurs liderlik, tedarikçi-müşteri ilişkileri, çalışan bağlılığı, veri toplama ve analizi, üretkenlik, istatistiksel süreç kontrolü ve kalite ve müşteri memnuniyeti ile ilgili diğer konuları birbirine bağlar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kalite Yönetiminde Toplam Kalite Yaklaşımı: Organizasyonel Mükemmelliğe Ulaşmak |
-- |
2) |
Kalite ve Küresel Rekabetçilik |
-- |
3) |
Kalite Yönetimi, Etik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
-- |
4) |
kalite Kültürü: Değişen Kalpler, Zihinler ve Tutumlar |
-- |
5) |
Müşteri Memnuniyeti, Elde Tutma ve Bağlılık |
-- |
6) |
Eğitim ve iş İdmanı |
-- |
7) |
İşyerinde Politika, Olumsuzluk ve Çatışmanın Üstesinden Gelmek |
-- |
8) |
Vize sınavı |
-- |
9) |
ISO 9000 ve Toplam Kalite: İlişki |
-- |
10) |
Toplam Kalite Araçlarına Genel Bakış |
-- |
11) |
Kalite Fonksiyonu Dağıtımı |
-- |
12) |
İstatistiksel Proses Kontrolü ile Prosesleri Optimize Etme ve Kontrol Etme |
-- |
13) |
Altı Sigma, Yalın, Yalın Altı Sigma ve Daha Fazlası ile Sürekli İyileştirme Yöntemleri |
-- |
14) |
Kıyaslama |
-- |
15) |
Tam Zamanında/Yalın Üretim |
-- |
16) |
Final sınavı |
--- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. |
|
2) |
Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. |
|
3) |
İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. |
|
4) |
Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. |
|
5) |
Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. |
|
6) |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. |
|
7) |
Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. |
|
8) |
İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. |
|
12) |
Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. |
|
13) |
Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. |
|
14) |
Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
|