İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313002011
Ders İsmi: Special Topics I
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Başak ERGİL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derslerde İngiliz Edebiyatının herhangi bir dönemine ait yazınsal sorunlar, temalar, akımlar veya türler metinler bağlamında tartışılır. Dersler açıldığı yarıyıla göre değişik içeriklerle öğrencilere sunulur.
Dersin İçeriği: Bu derslerde İngiliz Edebiyatının herhangi bir dönemine ait yazınsal sorunlar, temalar, akımlar veya türler metinler bağlamında tartışılır. Dersler açıldığı yarıyıla göre değişik içeriklerle öğrencilere sunulur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Belli bir yazınsal türü verilen bağlamda ve tarihsel arkaplanı içinde yazınsal gelenekler bağlamında teknik ve tematik açıdan inceler.
2) İngiliz Edebiyatında dersin konusuyla ilişkili dönemsel, kuramsal ve yazınsal türlere ait unsurları uygun metinler üzerinde irdeler.
3) Birincil ve ikincil kaynaklardan bilgi sentezleyerek etkili bir şekilde akademik yazı haline getirebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) İngiliz Edebiyatı'nın farklı yazınsal türlerini tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanlarıyla anlama ve yorumlama becerisi geliştirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Dersin Tanımı ve Amaçları NONE
2) These courses will focus on a specific theme or topic to be announced in advance and will vary each semester. Descriptions of the topic in a particular semester will be available in the English Department before registration NONE
3) These courses will focus on a specific theme or topic to be announced in advance and will vary each semester. Descriptions of the topic in a particular semester will be available in the English Department before registration NONE
4) These courses will focus on a specific theme or topic to be announced in advance and will vary each semester. Descriptions of the topic in a particular semester will be available in the English Department before registration NONE
5) These courses will focus on a specific theme or topic to be announced in advance and will vary each semester. Descriptions of the topic in a particular semester will be available in the English Department before registration NONE
6) These courses will focus on a specific theme or topic to be announced in advance and will vary each semester. Descriptions of the topic in a particular semester will be available in the English Department before registration NONE
7) These courses will focus on a specific theme or topic to be announced in advance and will vary each semester. Descriptions of the topic in a particular semester will be available in the English Department before registration NONE
8) MIDTERM Sınava kadar olan tüm konular
9) These courses will focus on a specific theme or topic to be announced in advance and will vary each semester. Descriptions of the topic in a particular semester will be available in the English Department before registration NONE
10) These courses will focus on a specific theme or topic to be announced in advance and will vary each semester. Descriptions of the topic in a particular semester will be available in the English Department before registration NONE
11) These courses will focus on a specific theme or topic to be announced in advance and will vary each semester. Descriptions of the topic in a particular semester will be available in the English Department before registration NONE
12) These courses will focus on a specific theme or topic to be announced in advance and will vary each semester. Descriptions of the topic in a particular semester will be available in the English Department before registration NONE
13) These courses will focus on a specific theme or topic to be announced in advance and will vary each semester. Descriptions of the topic in a particular semester will be available in the English Department before registration NONE
14) These courses will focus on a specific theme or topic to be announced in advance and will vary each semester. Descriptions of the topic in a particular semester will be available in the English Department before registration NONE

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları her dönemde dersin öğretim üyesi tarafından öğrencilerle paylaşılır.
Diğer Kaynaklar: Sources change in accordance with the topic chosen in the relevant semester.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

6

4

5

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Proje 1 6 6
Ödevler 10 2 20
Küçük Sınavlar 2 4 8
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 166