Dersin Amacı: |
Bu ders, 20.yy.ın ilk yarısından itibaren Amerikan Edebiyatının farklı yazınsal türlerinden (şiir, tiyatro, roman, kısa öykü)örnekleri dönemin tarihsel, toplumsal, siyasal ve ideolojik arkaplanı bağlamında irdeler. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, 20.yy.ın ilk yarısından itibaren Amerikan Edebiyatının farklı yazınsal türlerinden (şiir, tiyatro, roman, kısa öykü)örnekleri dönemin tarihsel, toplumsal, siyasal ve ideolojik arkaplanı bağlamında irdeler. Romantik, Realist, Naturalist geleneklerden başlayarak Amerikan modernizmine gelirken, Amerikan sanat ve edebiyatına damgasını vurmuş kübizm, sürrealizm, feminizm, fotojurnalizm gibi akımların edebiyata etkilerini de ele alır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş, Ders Tanımı, Amaçlar, Kaynaklar. |
- |
2) |
Robert Frost, biyografi ve seçilmiş şiirleri |
Robert Frost, biyografi ve seçilmiş şiirleri |
3) |
World War I and Its Aftermath (214-229); Modernist Manifestos (335-350); additional anti-modern manifestos (handout); Gertrude Stein, bio plus excerpt from The Making of Americans (197-203); Amy Lowell, bio (191-192) plus “September, 1918” (195) |
Gertrude Stein, bio plus excerpt from "The Making of
Americans" (197-203); Amy Lowell, bio (191-192) plus “September, 1918” (195) |
4) |
T. S. Eliot, bio plus “The Love Song of J. Alfred Prufrock”
and excerpt from “Tradition and the Individual Talent” (365-375) |
T. S. Eliot, “The Love Song of J. Alfred Prufrock” |
5) |
Wallace Stevens, bio plus all selections (281-295); Mina Loy, bio plus all selections (295-301); Marianne Moore, bio plus all selections (357-365) |
Wallace Stevens, bio plus all selections (281-295); Mina Loy, bio plus all selections (295-301); Marianne Moore, bio plus all selections (357-365) |
6) |
William Carlos Williams, bio plus all selections (302-313); E. E. Cummings, bio plus all selections (636-646); Claude McKay, bio plus all selections (480-484) |
William Carlos Williams, all selections
E. E. Cummings, all selections (636-646); |
7) |
Eudora Welty, bio plus “Petrified Man” |
Eudora Welty, bio plus “Petrified Man” |
8) |
ARASINAV |
Derslerde yapılan tüm eserler okunmuş olmalı |
9) |
Katherine Anne Porter, bio plus “Flowering Judas” and “Pale Horse, Pale Rider” |
Katherine Anne Porter, bio plus “Flowering Judas” and “Pale Horse, Pale Rider” |
10) |
F. Scott Fitzgerald, bio (658-59) plus “Babylon Revisited” (675-689);
Ernest Hemingway,bio plus “The Snows of Kilimanjaro” (824-842)
|
F. Scott Fitzgerald, “Babylon Revisited” (675-689);
Ernest Hemingway, “The Snows of Kilimanjaro” (824-842)
|
11) |
John Steinbeck, bio plus “The Leader of the People” (881-892);
Richard Wright, bio plus“The Man Who Was Almost a Man” (898-907); |
John Steinbeck, “The Leader of the People” (881-892);
Richard Wright, “The Man Who Was Almost a Man” (898-907); |
12) |
Tennessee Williams, "The Glass Menagerie" |
Tennessee Williams, "The Glass Menagerie" |
13) |
Sam Shepard, bio plus "The Buried Child" |
Sam Shepard, "The Buried Child" |
14) |
Sam Shepard, "The Buried Child" |
- |
15) |
FINAL SINAVI |
Derste yapılmış tüm malzemeler çalışılmalı. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
2) |
İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. |
|
3) |
İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. |
|
4) |
İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
5) |
Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. |
|
6) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. |
|
7) |
Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. |
|
8) |
İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır |
|
9) |
Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. |
|
10) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. |
|
11) |
Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
12) |
Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
13) |
Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. |
|
14) |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
|