İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313002006
Ders İsmi: Women Writers
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı edebiyata katkı sağlamış kadın yazarların eserlerini incelerken kadına karşı tarihsel ve toplumsal önyargı ve tutumların bu eserlere nasıl yansıdığını araştırmaktır. Vurgu, toplumsal cinsiyet rollerinde, kadın imgelerinde ve kadın sorunları üzerinde olacaktır.
Dersin İçeriği: On yedinci yüzyıldan günümüze kadar olan dönemde yaşamış ve yapıtlarında kadın sorunlarını dile getirmiş Britanyalı, İrlandalı, Amerikalı ve Türk kadın yazarların farklı yazınsal türlerden eserleri incelenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çeşitli kadın yazarların eserlerine analitic ve eleştirel okuma yapabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yazınsal terminolojiyi tanımlar ve metinler üzerinde uygular.
2) Edebiyat eserinin kadına karşı geliştirilmiş tarihsel ve toplumsal tavır ve önyargıları nasıl yansıttığını toplumsal cinsiyet rollerine, kadın imgelerine ve kadını ilgilendiren sorunlara vurgu yaparak açıklar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kadın yazarların eserlerini yorumlarken yazıldıkları dönemin tarihsel, kültürel ve estetik arka planının eser üzerindeki etki ve öneminin farkındadır.
2) Birincil ve ikincil kaynaklardan faydalanarak akademik araştırma yapar ve gerekli akademik yazım tekniklerini kullanarak "essay" yazar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kuramsal, biyografik ve yazınsal metinlerin analizi aracılığıyla feminizmin köklerini, alanını, ve tartışmaya açtığı konuları tanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş: Ders tanımı, dersin amaçları, gereklilikleri; ve ders içeriği. -
2) Margaret Cavendish’s “Female Orations,” -
3) Aphra Behn, "Oroonoko", or "The Royal Slave" Okuma ödevi
4) Anne Bradstreet’s “To My Dear and Loving Husband” Okuma Ödevi
5) Mary Wollstonecraft’s "A Vindication of the Rights of Woman" (1792) (Only Introduction) -
6) Charlotte Brontë, "Villette" 19.yy. İngiltere: Toplumsal ve Politik Gündem
7) Virginia Woolf’s "A Room of One’s Own" (1929) -
8) VİZE (30%) Tüm metinlerin gözden geçirilmesi
9) Alice Walker, "The Color Purple" -
10) Sevgi Soysal, "Tante Rosa" (1968) Okuma Ödevi
11) Tezer Özlü, "Yaşamın Ucuna Yolculuk" (1984) -
12) Marina Carr, "By the Bog of Cats..." Okuma Ödevi
13) Anne Enright, "The Gathering" -
14) Genel Tekrar; Soru-Cevap; Sınava hazırlık -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mary K. DeShazer. "The Longman Anthology of Women's Literature". Longman, 2001.
Sandra Gilbert ve Susan Gubar, "The Madwoman in the Attic".
Simone de Beauvoir, "The Second Sex".
Kate Millet, "Sexual Politics".
Judith Butler, "Gender Trouble".
Diğer Kaynaklar: Mary K. DeShazer. "The Longman Anthology of Women's Literature". Longman, 2001.
Sandra Gilbert ve Susan Gubar, "The Madwoman in the Attic".
Simone de Beauvoir, "The Second Sex".
Kate Millet, "Sexual Politics".
Judith Butler, "Gender Trouble".

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

6

5

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 4 60
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 5 5
Ödevler 10 3 30
Küçük Sınavlar 2 6 12
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 1 7 7
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 165