İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313002002
Ders İsmi: Classical Greek and Roman Literature
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Gülay GÜLPINAR ÖZORAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, Antik Yunan ve Roma uygarlıklarının yarattığı yazınsal metinleri dönemin toplumsal, tarihsel ve politik bağlamları çerçevesinde incelemek ve bu metinlerin Avrupa uygarlığının kültürel mirasını ve temellerini oluşturduğu konusunda öğrencilerde farkındalık yaratmaktır.
Dersin İçeriği: Kronolojik sırayla Antik Yunan ve Roma Edebiyatlarında doğan yazınsal türlerden her birine 1 veya 2 örnek eser inceleme ve bu eserlerin hem İngiliz Edebiyatı hem de Batı Edebiyatı ve kültürüne etkilerini tartışma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Klasik Yunan ve Roma edebiyatının doğasını ve işlevini dönemin tarihsel ve toplumsal bağlamı içinde anlar
2) Epik, dramatik metin ve yazınsal eleştirinin yazınsal türler olarak teknik ve tematik özelliklerini tanır.
3) klasik dönemde edebiyatın onu saran politik, felsefi ve ekonomik bağlamının edebiyat metinlerine nasıl yansıdığını konusunda anlayış geliştiri.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Klasik Yunan ve Roma döneminde eser vermiş belli başlı yazarları ve eserlerini tanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Klasik edebiyatın yazınsal terminolojisini kullanarak dönemin eserlerine eleştirel bakış açısıyla yaklaşabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanımı, öğrenme kazanımları. Antik Yunan tarihine giriş. Klasik Yunan Edebiyatının genel özellikleri Kahramanlık dönemi ve ideal kahraman YOK
2) Epik geleneği ve Homeros epikleri "İlyada" (1-8. Bölümler) "Truva" filminin izlenmesi
3) "The Iliad" ( 9-17. Bölümler) Okuma Ödevi: "The Iliad" ( 9-17. Bölümler)
4) "İlyada" (8-24.Bölümler) Okuma Ödevi: İlyada" (8-24.Bölümler)
5) "The Odyssey" (1-5. Bölümler) YOK
6) "The Odyssey" (9-10; 13-16. Bölümler) Okuma Ödevi: "The Odyssey" (9-10; 13-16. Bölümler)
7) "The Odyssey" ( 22-24. Bölümler) "İlyada" ve "The Odyssey" arasındaki teknik ve tematik benzerlikler ve farklılıklar Okuma Ödevi: "The Odyssey" ( 22-24. Bölümler)
8) VİZE SINAV HAFTASI Sınıfta yapılan tüm metinlerin gözden geçirilmesi
9) Klasik Edebiyat Kuramı ve Eleştirisinin doğuşu: Aristoteles "Poetika"dan bölümler okunması
10) Antik Yunan'da Tragedya: Sophocles, "Kral Oedipus" Okuma Ödevi: Sophocles, "Kral Oedipus"
11) Euripides’ten "Medea" Okuma Ödevi: "Medea"
12) Roma Edebiyatında Epik geleneği Virgil’s "The Aeneid" YOK
13) Klasik Roma Edebiyatında Trajedi: Seneca, "Truvalı Kadınlar" Okuma Ödevi: Seneca’dan "Truvalı Kadınlar"
14) Özet ve Soru-Cevap YOK
15) Final Sınavı Derste yapılan tüm metinlerin gözden geçirilmesi ve pekiştirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rutherford, Richard. Classical Literature: A Concise History. Chichester: John Wiley & Sons, 2007. Print.
Knox, Bernard. The Norton Book of Classical Literature. New York: Norton, 1993. Print.
Louage, A. A History of Greek and Roman Classical Literature. New York: D. Appleton and Co, 1873. Print.
Diğer Kaynaklar: Rutherford, Richard. Classical Literature: A Concise History. Chichester: John Wiley & Sons, 2007. Print.
Knox, Bernard. The Norton Book of Classical Literature. New York: Norton, 1993. Print.
Louage, A. A History of Greek and Roman Classical Literature. New York: D. Appleton and Co, 1873. Print.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 6 90
Ödevler 7 3 21
Küçük Sınavlar 2 5 10
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 169