İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313311003
Ders İsmi: English Drama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, İngiliz tiyatrosunun kökenleri ile geçirdiği evreler, Ortaçağdan 20. yüzyıla kadar olan dönemde İngiltere'de görülen tiyatro akımlarını temsil eden önemli yazarlar ve eserleri siyasi, sosyal ve kültürel arka planla ilişkilendirilerek incelenir, tartışılır, yorumlanır.
Dersin İçeriği: İngiliz tarihinin erken dönemlerinden günümüze kadar olan süreç kapsamında öne çıkan tiyatro yazarlarının ve eserlerinin tarihsel ve kültürel bağlamda incelenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) have an overall perspective on English Drama
2) İngiliz Tiyatrosu'nun toplumsal, politik ve entelektüel arka plan bilgilerini tanır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İngiliz Tiyatrosu alanında Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri geliştirir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Genelde İngiliz Tiyatrosu, özelde İngiliz tiyatro metinleri konusunda sözlü ve yazılı akademik tartışmalar üretebilir
Alana Özgü Yetkinlik
1) Ortaçağ'dan günümüze kadar olan süreçte İngiliz Tiyatrosu'nun farklı akımlarını, trendlari ve yazarlarını bilir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Dersin Amaçları ve Kazanımları YOK
2) Tiyatro metinleri nasıl okunur ve incelenir? Tiyatro metinlerinin ögeleri.(Olay örgüsü, olay örgüsünün bölümleri, yer ve mekan, karakterler, semboller, ironi, themalar) YOK
3) İngiliz Tiyatro tarihine genel bakış Ortaçağ: Dini Tiyatro "Everyman" Okuma Ödevi: Everyman (15th. Century) (Anonymous), in The Norton Anthology, Volume I
4) Rönesans İngiliz Tiyatrosu ve Özellikleri: "Dr. Faustus", Christopher Marlowe Okuma Ödevi: "Dr. Faustus", Christopher Marlowe
5) Restoration Dönemi (17th. Century) Comedy of Manners Sir George Etherege’s The Man of Mode (1676) Okuma Ödevi: Sir George Etherege’s The Man of Mode (1676)
6) VİKTORYA DÖNEMİ TİYATROSU Oscar Wilde, "The Importance of Being Earnest" Oscar Wilde's "The Importance of Being Earnest"k
7) VİKTORYA DÖNEMİ TİYATROSU: G.Bernard Shaw’s Mrs.Warren’s Profession (1898) in The Norton Anthology, Volume II G.Bernard Shaw’s Mrs.Warren’s Profession (1898) in The Norton Anthology, Volume II
8) VİZE HAFTASI YOK
9) 20.Yüzyıl İngiliz Tiyatrosu ABSURD DRAMA: Samuel Beckett, "Waiting for Godot" (1955) Samuel Beckett, "Waiting for Godot" (1955)
10) KITCHEN SINK DRAMA ANGRY YOUNG MEN MOVEMENT John Osborne’s "Look Back in Anger" (1956) John Osborne’s "Back in Anger" (1956)
11) Continuation of Week 9. John Osborne’s Look Back in Anger (1956) YOK
12) DUALISTIC DRAMA: Peter Shaffer’s "Equus" (1973) Peter Shaffer’s "Equus"
13) 12. Hafta'nın Devamı YOK
14) Özet ve Soru-Cevap Final Sınavına hazırlık YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: British Theatre: A Bibliography, 1901 to 1985. John Cavanagh. Mottisfont: Motley, 1989.
Studying British Cultures, London, Routledge
The Cambridge History of British Theatre. Cambridge, New York: Cambridge University Press, 2004.
Oakland, John. British A History of English Drama, 1660-1900. Allardyce Nicoll. Cambridge: Cambridge University Press, 1952-59
The Elizabethan Stage. by E. K. Chambers. Oxford, Clarendon press, 1923
Diğer Kaynaklar: British Theatre: A Bibliography, 1901 to 1985. John Cavanagh. Mottisfont: Motley, 1989.
Studying British Cultures, London, Routledge
The Cambridge history of British theatre. Cambridge, New York: Cambridge University Press, 2004.
Oakland, John. British A History of English Drama, 1660-1900. Allardyce Nicoll. Cambridge: Cambridge University Press, 1952-59
The Elizabethan Stage. by E. K. Chambers. Oxford, Clarendon press, 1923

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. 5
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. 5
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. 5
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 3
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. 2
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. 5
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. 5
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. 5
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. 5
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 4
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. 5
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. 5
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 4 14 56
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 178