İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1313211005 | ||||||||
Ders İsmi: | Research Methods İn Literature | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Gülşen SAYIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Gökben GÜÇLÜ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin yazınsal metinleri eleştirel bakış açısıyla inceleme ve bulgularını Edebiyatta Araştırma Yöntemleri çerçevesinde yazıya dökerek akademik deneme/makale yazım sürecini deneyimlemektir. Bu süreç içinde Edebiyat alanında araştırma yöntem ve araçlarını kullanmayı öğretmek dersin temel hedefidir. |
Dersin İçeriği: | Introduction: Aims and Objectives of the Course. What is Research? (Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams. The Craft of Research. (3rd.ed.), pp: 3-15) What is Literature? (Writing Essays About Literature: A Guide and Style Sheet. pp: 15-36) What is Interpretation? (Writing Essays About Literature: A Guide and Style Sheet. pp: 8-13) How do we read and analyse literary works? Elements of a Literary Work. (Plot, elements of plot, setting, character, symbols, irony, themes, the title) Some Specialized Approaches to Interpreting Literature: New Criticism. ASSIGNMENT: Reading Ernest Hemingway’s “Hills Like White Elephants” (1927). (Writing Essays About Literature, p.396) Basic Steps in the Research Process Brainstorming Developing a Topic Producing a Thesis Statement Making an Outline Using Sources (Primary, Secondary, and e-sources) Documenting the Sources (MLA Handbook for Writers of Research Papers (7th.ed). pp: 1-18) Taking Notes, Paraphrasing, Summarizing, Using direct quotes Looking through samples. Exercises using the three articles given in Week 7. Citing the sources (Paranthetical Citation) Distribution of the Secondary Sources (3 articles about Hemingway’s story) Psychoanalytic Criticism Feminist Criticism. Submission Deadline for the MIDTERM (30%) How to read and analyse drama? ) (Writing Essays About Literature, pp: 83-112) ASSIGNMENT: Susan Glaspell’s Trifles (1916) (Writing Essays About Literature, p.408) Individual sessions about finding and narrowing a topic Developing a topic, producing a Thesis Statement,making an Outline and planning the whole essay. Individual sessions about documenting the sources Submission Deadline for the PROJECT (30%) ASSIGNMENT FOR THE FINAL EXAM Individual sessions about finding and narrowing a topic for the FINAL EXAM PROJECT. Developing a topic, producing a Thesis Statement, and planning the whole essay. Revision and Class Discussion |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş- Ders İzlencesinin öğrenciye tanıtılması. | NONE |
2) | Edebiyat alanında bir edebi tür nasıl araştırılır? Edebi türleri incelerken nelere dikkat edilmelidir? Edebi Türler hakkında yazarken göz önünde bulundurulması gereken noktalar nelerdir? Öğrencilerin dönem boyunca yazacakları araştırma ödevinin öğrenciye açıklanması ve bu ödevlerin süreçlerinin anlatılması. | YOK |
3) | Edebi bir eserin incelendiği bir araştırma ödevi nasıl olmalıdır? Öğrencilerin konu seçiminde dikkat etmesi gerekenler nelerdir? Araştırma ödevine nasıl başlanır? | YOK |
4) | Araştırma Ödevinin iç düzeni nasıl olmalıdır? Outline nasıl yazılır, Outline örneklerinin incelenmesi Thesis statement nedir? Thesis statement örneklerinin incelenmesi | YOK |
5) | Temel Adımlar: Beyin Fırtınası Konu Seçimi Hipotez Oluşturma Planlama Kaynak Kullanımı | YOK |
6) | Sınıf İçi sunum: Her öğrenci yapacağı ödevin outline nı sınıfta sunacak ve açıklayacaktır. | YOK |
7) | Giriş paragrafı nasıl yazılır? Giriş paragrafı yazarken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? | Dersin öğretim üyesi tarafından verilen materyaller |
7) | Gelişme Paragrafları nasıl yazılır? Argüman geliştirme, örneklere destekleme | Dersin öğretim üyesi tarafından verilen materyaller |
8) | VİZE HAFTASI | YOK |
9) | Edebi bir eser ile ilgili arastırma ödevi yazarken, alıntı yapma, alıntıları yerlestirme, bu esnada kullanılan ifadeler MLA (8th Edition) kurallarının tanıtılması, Metin içi alıntılama - Kaynakça yazımı | Dersin öğretim üyesi tarafından verilen materyaller |
10) | Edebi bir eser ile ilgili arastırma ödevi yazarken, alıntı yapma, alıntıları yerlestirme, bu esnada kullanılan ifadeler MLA (8th Edition) kurallarının tanıtılması, Metin içi alıntılama - Kaynakça yazımı Ödevin ilk taslağının teslimi | YOK |
11) | Edebi bir eserle ilgili yazılı ödevlerde dikkat edilmesi gereken gramer kuralları ve çeşitli kelime alıştırmaları | Dersin öğretim üyesi tarafından verilen materyaller |
12) | Edebi bir eserle ilgili yazılı ödevlerde dikkat edilmesi gereken gramer kuralları ve çeşitli kelime alıştırmaları | Dersin öğretim üyesi tarafından verilen materyaller |
13) | Sonuç paragrafı yazma ve buna yönelik aktiviteler | Dersin öğretim üyesi tarafından verilen materyaller |
14) | Dönem boyu çeşitli aşamalardan geçerek yazılan ödevi teslim etme | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | • Kelly Griffith. Writing Essays About Literature: A Guide and Style Sheet. Boston: Wadsworth Cengage Learning, 2011. • Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams. The Craft of Research. (3rd.ed.). Chicago: The University of Chicago Press, 2003. • MLA Handbook for Writers of Research Papers (7th.ed., 2009). |
Diğer Kaynaklar: | • Kelly Griffith. Writing Essays About Literature: A Guide and Style Sheet. Boston: Wadsworth Cengage Learning, 2011. • Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams. The Craft of Research. (3rd.ed.). Chicago: The University of Chicago Press, 2003. • MLA Handbook for Writers of Research Papers (7th.ed., 2009). |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | |||||||||||||
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | |||||||||||||
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | |||||||||||||
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |||||||||||||
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | |||||||||||||
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | |||||||||||||
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | |||||||||||||
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | 4 |
2) | İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. | 4 |
3) | İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. | 4 |
4) | İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
5) | Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. | 2 |
6) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. | 5 |
7) | Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. | 4 |
8) | İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır | |
9) | Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. | 5 |
10) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. | 5 |
11) | Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 |
12) | Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
13) | Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. | 5 |
14) | Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 42 | 3 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Proje | 2 | 1 | 2 |
Ödevler | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 167 |