Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders hakkında genel bilgiler: Amaç, kapsam, materyal, sınıf içi kurallarının anlatılması. Tanışma ve selamlaşma ifadeleri. |
Temel Kitap (Aula-1) Ünite-0 içerisindeki selamlaşma ifadeleri. |
2) |
Sayılar ve Alfabe çalışması. Kelimeler üzerinden telaffuz çalışmaları. |
Ünite-0 sayılar ve alfabe çalışması amaçlı verilen dinleme alıştırmaları. |
3) |
Kişi tanıtma. Kendinden ve yanındaki bir karakterden bahsederken kullanılabilecek fiiller ve cümle yapıları. Temel fiiller kullanarak (Ser- Tener - Llamarse) isminden, mesleğinden, milliyetinden, sahip olup-olmadıklarından bahsetme. |
Ünite-1 içerisinde bulunan temel fiillere çalışmak ve kendini tanıtmak amacıyla cümle kurmaya çalışmak. |
4) |
Edatlar (Los Artículos) ve edatların kullanım şekilleri. Meslekler ve cinsiyet farklılıkları. |
Ünite-1 sonunda bulunan edat ve kullanım şekillerini gösteren tablo. Cinsiyet farklılıkları ile ilgili çalışma sayfaları. |
5) |
-ar, -er, -ir ile biten fiileri tanıma ve sayılar. Kişi zamirleri (Pronombres Personales) ve kişi zamirleri ile fiil çekim çalışmaları. QUERER fiilinin çekimi. |
Ünite-2 QUERER fiilinin çekim tablosu ve kişi zamirleri ile gösterimi. |
6) |
"POR-PARA-PORQUE" ifadelerinin kullanım yer ve şekilleri. Geniş Zaman (Presente de Indicativo) düzenli fiil çekimi çalışması ve örnek cümleler oluşturma. |
Ünite-2 içerisindeki düzenli fiiller tablosu üzerinde çalışma yapmak ve geniş zamanlı cümle denemeleri. |
7) |
Metin okuma ve anlama çalışması. Sorulara cevap vererek geniş zaman uygulaması. Örnek tekil ve çoğul kelimeler ile tekillik-çoğulluk çalışması. |
Ünite-2 alıştırma kitabında bulunan tekil- çoğul değişimi alıştırması. |
8) |
ARA SINAV |
Yedi hafta boyunca işlenen konular ve alıştırmalar tekrar edilmeli. |
9) |
Ülkeler ve şehirler hakkında soru sormak ve yanıtlamak. ESTAR VE HAY fiilleri arasındaki kullanım farkları. Muy-Mucho ifadeleri arasındaki öğe kullanım farkı. |
Ünite-3 içerisindeki metinler okunmalı ve kullanılan fiillerin kullanım şekli incelenmelidir. |
10) |
SER-ESTAR-HAY kullanım farklılıkları ve örnek cümleler oluşturma. Konu hakkında alıştırmalar çözme ve cümle içerisinde kullanımlarını ayırt etme. |
Ünite-3 öğrenci çalışma kitabı içerisindeki metin incelenmeli ve kullanılan fiillerin gramer farklılıkları araştırılmalıdır. |
11) |
QUÉ- CUÁL- CUÁLES ifadeleri arasındaki kullanım farklılıkları ve cümle içerisinde kullanma çalışması. Bu ifadeler ile ilgili alıştırmalar yapılması. Superlativo cümle çalışmaları. Hava durumu terimleri ve örnek cümle çeşitleri. |
Ünite 3 içerisindeki konu ile ilgili alıştırmalar incelenmelidir. Superlativo konusu ile ilgili örnek cümle çalışmaları yapılmalıdır. |
12) |
Satın alma ve satma fiilleri kullanılarak alışveriş yapma ve bu alanda kullanılacak kelime grupları. Bir mağaza içerisinde diyalog oluşturma. |
Ünite-4 kıyafet ve aksesuarlar ile ilgili tablo çalışılmalı ve kelime grupları ezberlenmelidir. |
13) |
Renkler ve cinsiyet değişim çalışması. Bir alışveriş sırasında ürünün fiyatını sorma ve alışveriş diyaloğu oluşturma. |
Ünite 4 alışveriş metinleri incelenmeli ve bilinmeyen kelime grupları çalışılmalıdır. Örnek bir alışveriş diyaloğu oluşturulmalıdır. |
14) |
Zevkler ve uğraşılar sevmek fiili doğrultusunda öğrenilir. GUSTAR fiili ve kendi gramer kuralında çalışılan diğer fiiller tanınır. |
Ünite 5 içerisindeki metin okunur ve Gustar fiilinin kullanım şekli çalışılır. |
15) |
Örnekler Üzerinde Çalışma. Dönem boyunca görülen tüm konuların tekrarı. |
Kitap sonunda bulunan kendini deneme amaçlı test çözülmeli. Anlaşılmayan kelimeler incelenmeli. |
16) |
FİNAL SINAVI |
Dönem boyunca çalışılan tüm konular ve yapılan tüm alıştırmalar tekrar edilir. Öğretmen tarafından verilen alıştırma dosyası sınav öncesinde incelenir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
2) |
İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. |
|
3) |
İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. |
|
4) |
İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
5) |
Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. |
|
6) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. |
|
7) |
Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. |
|
8) |
İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır |
|
9) |
Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. |
|
10) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. |
|
11) |
Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
12) |
Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
13) |
Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. |
|
14) |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
|