HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 5010111007 | ||||||||
Ders İsmi: | Foreign Language I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Ümmehan AYDIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin Almancaya yönelik temel bilgiler edinmelerini; dört temel dil becerisi olan dinleme, konuşma, okuma ve yazma alanlarında A1.1 dil seviyesine uygun gelişim göstermelerini; basit ve temel cümlelerle iletişime girebilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders yabancı dil olarak Almancaya giriş niteliğinde temel bir derstir. Bu bağlamda, dersin içeriği Almanca Alfabe, kendini tanıtma, basit cümle yapısı, soru cümleleri, temel fiiller ve sipariş, rezervasyon gibi temel iletişimsel durumlara yönelik konuşma kalıplarından oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Alfabe ve Telaffuz | |
2) | Selamlaşma, Kendini Tanıtma, Başkalarını Tanımaya Yönelik Sorular Sorma | |
3) | Kişi Zamirleri, “sein” Fiili, “haben” Fiili | |
4) | Düzenli Fiiller, Fiil Çekimi, Saat Belirtme İfadeleri | |
5) | Düzensiz Fiiller, Düzensiz Fiil Çekimi, Soru Cümleleri (W-Fragen) | |
6) | Belirli ve Belirsiz Artikel, Olumsuz Artikel, Okuma Parçaları ve Alıştırmalar | |
7) | Sınava Hazırlık Çalışması | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Modal Fiiller (Kipler), Almanca Kelime Bilgisi: Yiyecek ve Giyecek | |
10) | Yalın Halde İyelik Zamirleri, “-i” (Akkusativ) Halinde Artikel | |
11) | “-e” (Dativ) Halinde Artikel, Kelime Çalışması | |
12) | “Var/Yok” (Es gibt) Kalıbı ve Alıştırmalar | |
13) | Sıfat Kullanımı, Sıfat Çekimi, Okuma Parçaları | |
14) | Geçmiş Zaman Formları (Perfekt & Präteritum) Zaman Zarfları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Niebisch, D., Penning – Hiemstra, S., vd., (2016). Schritte International 1 A1.1 Deutsch als Fremsprache neu Kurs und Arbeitsbuch, 1. Auflage, Hueber Verlag, Deutschland Zengin, D. (2020). Modernes Deutsch unter allen Aspekten, Nika yayınevi, Ankara. Zengin, E. (2023). Übungen zur deutschen Grammatik, 6. Auflage Sakarya Yayıncılık, Sakarya. Tauchmann, C., Trunk – Nußbaumer M., (2010), DUDEN, das Stilwörterbuch, Duden Verlag, Mannheim, Leipzig, Wien, Zürich. Agbaria, E., Curtis, S., (2006) PONS Kompaktwörterbuch Englisch, Ernst Klett Sprachen GmbH, Germany. |
Diğer Kaynaklar: | Niebisch, D., Penning – Hiemstra, S., vd., (2016). Schritte International 1 A1.1 Deutsch als Fremsprache neu Kurs und Arbeitsbuch, 1. Auflage, Hueber Verlag, Deutschland Zengin, D. (2020). Modernes Deutsch unter allen Aspekten, Nika yayınevi, Ankara. Zengin, E. (2023). Übungen zur deutschen Grammatik, 6. Auflage Sakarya Yayıncılık, Sakarya. Tauchmann, C., Trunk – Nußbaumer M., (2010), DUDEN, das Stilwörterbuch, Duden Verlag, Mannheim, Leipzig, Wien, Zürich. Agbaria, E., Curtis, S., (2006) PONS Kompaktwörterbuch Englisch, Ernst Klett Sprachen GmbH, Germany. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||||||
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. | ||||||||||||||
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. | ||||||||||||||
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. | ||||||||||||||
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||||||||||
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. | ||||||||||||||
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||||||||||
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||||||
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. | ||||||||||||||
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. | ||||||||||||||
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. | ||||||||||||||
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | |
2) | Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. | |
3) | Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. | |
4) | Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. | |
5) | Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. | |
6) | Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
7) | İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. | 5 |
9) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | 3 |
10) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |
11) | Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | |
12) | Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. | 5 |
13) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. | |
14) | Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. | |
15) | Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 60 |