PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311002028 | ||||||||
Ders İsmi: | Nöropsikolojide Araştırmalar | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Özgecan NURYÜZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders Tanımı: Bu ders, nöropsikolojideki araştırma yöntemlerine genel bir bakış sağlar. Öğrenciler, deneysel, yarı deneysel ve ilişkisel tasarımlar dahil olmak üzere nöropsikolojide kullanılan farklı araştırma tasarımları hakkında bilgi edineceklerdir. Kurs ayrıca nörogörüntüleme teknikleri ve istatistiksel analizler dahil olmak üzere veri toplama ve analiz yöntemlerini de kapsayacaktır. Öğrenciler, nöropsikoloji alanında araştırma tasarlama, yürütme ve yorumlama konusunda pratik deneyim kazanacaklardır. Dersin Amaçları ve Hedefleri: Bu dersin sonunda, öğrenciler şunları yapabilecektir: Nöropsikolojide kullanılan farklı araştırma tasarımlarını anlamak Nöropsikolojide veri toplama ve analiz yöntemlerini anlamak Nöropsikolojide araştırma tasarlama, yürütme ve yorumlama konusunda pratik deneyim kazanın Nöropsikoloji alanındaki araştırmaları eleştirel olarak değerlendirin |
Dersin İçeriği: | Nöropsikolojide Araştırmaya Giriş Kursa genel bakış Bilimsel yöntem ve araştırma tasarımı Nöropsikolojik araştırmalarda etik hususlar Deney Tasarımı Deney tasarımının temel ilkeleri Rastgele atama ve kontrol grupları İç ve dış geçerlilik Yarı Deneysel Tasarım Yarı deneysel tasarımın ilkeleri Karşılaştırma grupları ve karıştırıcı değişkenler Yarı deneysel tasarımların sınırlamaları İlişkisel Tasarım Korelasyonel tasarımın ilkeleri Pozitif ve negatif korelasyonlar Korelasyonel tasarımların sınırlamaları Veri Toplama Yöntemleri Standartlaştırılmış testler ve gözlemsel yöntemler dahil olmak üzere davranışsal yöntemler fMRI ve EEG dahil beyin görüntüleme yöntemleri Genetik ve farmakolojik yöntemler dahil olmak üzere diğer yöntemler Veri Analiz Yöntemleri Temel istatistiksel kavramlar Tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistikler Nöropsikolojik araştırmalarda kullanılan yaygın istatistiksel testler Araştırma Bulgularının Yorumlanması İstatistiksel sonuçların yorumlanması Araştırma bulgularından sonuç çıkarma Araştırma bulgularını sunmak Araştırmayı Eleştirel Olarak Değerlendirmek Araştırma çalışmalarının kalitesinin değerlendirilmesi Araştırma çalışmalarının güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi Araştırma bulgularının çıkarımlarının dikkate alınması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nöropsikolojide Araştırmaya Giriş Kursa genel bakış | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
2) | Bilimsel yöntem ve araştırma tasarımı Nöropsikolojik araştırmalarda etik hususlar | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
3) | Deney Tasarımı Deneysel tasarımın temel ilkeleri | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
4) | Rastgele atama ve kontrol grupları İç ve dış geçerlilik | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
5) | Yarı Deneysel Tasarım Yarı deneysel tasarımın ilkeleri | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
6) | Karşılaştırma grupları ve karıştırıcı değişkenler Yarı deneysel tasarımların sınırlamaları | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
7) | İlişkisel Tasarım Korelasyonel tasarımın ilkeleri Pozitif ve negatif korelasyonlar Korelasyonel tasarımların sınırlamaları | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
8) | Ara sınav | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
9) | Veri Toplama Yöntemleri Standartlaştırılmış testler ve gözlemsel yöntemler dahil olmak üzere davranışsal yöntemler | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
10) | fMRI ve EEG dahil beyin görüntüleme yöntemleri Genetik ve farmakolojik yöntemler dahil olmak üzere diğer yöntemler | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
11) | Veri Analiz Yöntemleri Temel istatistiksel kavramlar | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
12) | Tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistikler Nöropsikolojik araştırmalarda kullanılan yaygın istatistiksel testler Araştırma Bulgularının Yorumlanması İstatistiksel sonuçların yorumlanması | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
13) | Araştırma bulgularından sonuç çıkarma Araştırma bulgularını sunmak Araştırmayı Eleştirel Olarak Değerlendirmek | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
14) | Araştırma çalışmalarının kalitesinin değerlendirilmesi Araştırma çalışmalarının güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi Araştırma bulgularının çıkarımlarının dikkate alınması | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
15) | Final | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
Ders Notları / Kitaplar: | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | Gurd, J. M. (2016). Neuropsychology: An Introduction. Routledge. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
6 |
3 |
4 |
7 |
5 |
8 |
9 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Quiz | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 179 |