PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311002026 | ||||||||
Ders İsmi: | Nörobilim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders sinirbilimin temel ilke ve kavramlarına bir giriş niteliğindedir. Sinir sisteminin yapısını ve işlevini, temel nörofizyolojiyi, nöral plastisiteyi, nöral gelişimi ve davranışın altında yatan hücresel ve moleküler mekanizmaları kapsar. Öğrenme hedefleri: Sinir sisteminin temel anatomisini ve organizasyonunu anlamak Nörofizyolojinin temel ilkelerini ve aksiyon potansiyelini anlamak Sinaptik iletimin altında yatan hücresel ve moleküler mekanizmaları anlamak Nöral plastisite ilkelerini ve bunların öğrenme ve hafıza ile nasıl ilişkili olduğunu anlamak Nöral gelişimin temel ilkelerini ve bunların sinir sisteminin oluşumuyla nasıl ilişkili olduğunu anlamak Beyin ve davranış arasındaki ilişkiyi anlayın |
Dersin İçeriği: | Nörobilime Giriş Nöroanatomi ve Sinir Organizasyonu Nörofizyoloji: Dinlenme Membranı Potansiyeli ve Aksiyon Potansiyeli Sinaptik İletim ve Nörotransmitterler Nöral Plastisite: Uzun Vadeli Güçlendirme ve Öğrenme Sinirsel Gelişim: Nörojenez ve Sinaptogenez Duyusal Sistemler: Görme ve İşitme Motor Sistemler: Hareket ve Kontrol Öğrenme ve Hafıza: Hipokampus ve Hafızanın Güçlendirilmesi Davranışsal Sinirbilim: Duygular ve Motivasyon Nörolojik Bozukluklar: Parkinson Hastalığı ve Alzheimer Hastalığı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve giriş | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
2) | Nörobilime Giriş | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
3) | Nöroanatomi ve Sinir Organizasyonu | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
4) | Nörofizyoloji: Dinlenme Membranı Potansiyeli ve Aksiyon Potansiyeli | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
5) | Sinaptik İletim ve Nörotransmitterler | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
6) | Nöral Plastisite: Uzun Vadeli Güçlendirme ve Öğrenme | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
7) | Sinirsel Gelişim: Nörojenez ve Sinaptogenez | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
8) | Ara sınav | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
9) | Duyusal Sistemler: Görme ve İşitme | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
10) | Motor Sistemler: Hareket ve Kontrol | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
11) | Öğrenme ve Hafıza: Hipokampus ve Hafızanın Güçlendirilmesi | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
12) | Davranışsal Sinirbilim: Duygular ve Motivasyon | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
13) | Nörolojik Bozukluklar: Parkinson Hastalığı ve Alzheimer Hastalığı | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
14) | Genel gözden geçirme | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
15) | Final | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
Ders Notları / Kitaplar: | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
Diğer Kaynaklar: | Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
10 |
9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 179 |