PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311002026
Ders İsmi: Nörobilim
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders sinirbilimin temel ilke ve kavramlarına bir giriş niteliğindedir. Sinir sisteminin yapısını ve işlevini, temel nörofizyolojiyi, nöral plastisiteyi, nöral gelişimi ve davranışın altında yatan hücresel ve moleküler mekanizmaları kapsar.

Öğrenme hedefleri:

Sinir sisteminin temel anatomisini ve organizasyonunu anlamak
Nörofizyolojinin temel ilkelerini ve aksiyon potansiyelini anlamak
Sinaptik iletimin altında yatan hücresel ve moleküler mekanizmaları anlamak
Nöral plastisite ilkelerini ve bunların öğrenme ve hafıza ile nasıl ilişkili olduğunu anlamak
Nöral gelişimin temel ilkelerini ve bunların sinir sisteminin oluşumuyla nasıl ilişkili olduğunu anlamak
Beyin ve davranış arasındaki ilişkiyi anlayın
Dersin İçeriği: Nörobilime Giriş
Nöroanatomi ve Sinir Organizasyonu
Nörofizyoloji: Dinlenme Membranı Potansiyeli ve Aksiyon Potansiyeli
Sinaptik İletim ve Nörotransmitterler
Nöral Plastisite: Uzun Vadeli Güçlendirme ve Öğrenme
Sinirsel Gelişim: Nörojenez ve Sinaptogenez
Duyusal Sistemler: Görme ve İşitme
Motor Sistemler: Hareket ve Kontrol
Öğrenme ve Hafıza: Hipokampus ve Hafızanın Güçlendirilmesi
Davranışsal Sinirbilim: Duygular ve Motivasyon
Nörolojik Bozukluklar: Parkinson Hastalığı ve Alzheimer Hastalığı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Nöroanatominin temel ilkelerini ve sinir sisteminin organizasyonunu anlamak
2) Sinaptik iletimin altında yatan hücresel ve moleküler mekanizmaları ve nörotransmiterlerin nöral iletişimi nasıl etkilediğini anlamak
3) Nöroplastisite ilkelerini ve bunların öğrenme ve hafıza ile nasıl ilişkili olduğunu anlamak
4) Nörogelişimin temellerini ve sinir sisteminin nasıl oluştuğunu anlamak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Duyusal ve motor sistemlerin nasıl çalıştığına ve davranış üretmek için birbirleriyle nasıl etkileşime geçtiklerine dair bir anlayış geliştirmek
2) Beynin duygusal işleme ve karar vermedeki rolünü anlamak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Nörobilim alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bir şekilde analiz edebilme ve yorumlayabilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanla ilgili bilimsel yazma ve iletişim becerilerinde yeterlilik geliştirmek
2) Nörobilim araştırmalarındaki etik düşünceler ve sınırlamalar için bir takdir geliştirmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Nörobilim alanıyla ilgili deneyler tasarlama ve yürütme becerisini göstermek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve giriş Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
2) Nörobilime Giriş Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
3) Nöroanatomi ve Sinir Organizasyonu Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
4) Nörofizyoloji: Dinlenme Membranı Potansiyeli ve Aksiyon Potansiyeli Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
5) Sinaptik İletim ve Nörotransmitterler Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
6) Nöral Plastisite: Uzun Vadeli Güçlendirme ve Öğrenme Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
7) Sinirsel Gelişim: Nörojenez ve Sinaptogenez Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
8) Ara sınav Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
9) Duyusal Sistemler: Görme ve İşitme Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
10) Motor Sistemler: Hareket ve Kontrol Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
11) Öğrenme ve Hafıza: Hipokampus ve Hafızanın Güçlendirilmesi Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
12) Davranışsal Sinirbilim: Duygular ve Motivasyon Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
13) Nörolojik Bozukluklar: Parkinson Hastalığı ve Alzheimer Hastalığı Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
14) Genel gözden geçirme Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
15) Final Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.
Diğer Kaynaklar: Bear, M. F., Connors, B. W., & Paradiso, M. A. (2016). Neuroscience: Exploring the Brain (4th ed.). Lippincott Williams & Wilkins.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

10

9

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 8 120
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 179