Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Course introduction, introduction to neuropsychology |
Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Istanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi. |
2) |
Standardization stages |
Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Istanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi. |
3) |
Theoretical and practical information about the Line Orientation Test |
Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Istanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi. |
4) |
Application and scoring of the Line Orientation Test |
Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Istanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi. |
5) |
Theoretical and practical information about the Digit Sequence Learning Test |
Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Istanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi. |
6) |
Application and scoring of the Digit Sequence Learning Test |
Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Istanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi. |
7) |
Administration and scoring of the Stroop Test |
Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Istanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi. |
8) |
Midterm |
Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Istanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi. |
9) |
Theoretical and practical information about the Marking Test |
Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Istanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi. |
10) |
Implementation and scoring of the Marking Test |
Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Istanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi. |
11) |
Theoretical and practical information about the Raven Test |
Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Istanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi. |
12) |
Application and scoring of the Raven Test |
Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Istanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi. |
13) |
Theoretical and practical information on the Wisconsin Card Mapping Test |
Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Istanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi. |
14) |
Administration and scoring of the Wisconsin Card Matching Test |
Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Istanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi. |
15) |
Final Exam |
Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Istanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi. |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Knows the theories, different approaches and perspectives related to psychology and knows the basic concepts and terms related to psychology. |
5 |
2) |
Knows the process of psychology becoming a science from a historical perspective, its approach to emotional, behavioral and mental processes in this process and the scientific methods used to investigate these processes. |
|
3) |
Knows the working subjects and methods of the subfields of psychology and defines the duties of psychologists working in these fields. |
|
4) |
To be able to deal with the human being as a biological, psychological, sociological and cultural whole and to be able to establish a relationship with related disciplines in this sense. |
|
5) |
Knows the salient emphases of the major theories, approaches and perspectives of psychology (behavioral, biological, cognitive, evolutionary, humanistic, psychodynamic and sociocultural). |
5 |
6) |
Knows the basic principles and methods of psychological assessment and gains basic interview skills. |
|
7) |
Have a basic level of knowledge about commonly used measurement tools in related subfields of psychology. |
|
8) |
To have the knowledge and skills required to conduct research in the field of psychology, to find a problem, to create a research design, to collect data, to determine appropriate data analysis, to interpret and report findings. |
|
9) |
To have a good understanding of scientific thinking in psychology; to use critical thinking and reasoning skills. |
|
10) |
Knows the ethical principles, values and practices of psychology. |
|