PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311002002 | ||||||||
Ders İsmi: | Atipik Çocuk Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, atipik çocuk psikolojisinin tanımlarını, türlerini, nedenlerini, belirtilerini ve ilgili terimlerini tanıtmak, işitme kayıplı çocuklar, konuşma bozuklukları, zihinsel engelli çocuklar, üstün zekalı çocuklar, uyum problemi olan çocuklar, korunmaya muhtaç çocuklar, görme engelli çocuklar, öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve fiziksel engelli çocuklar, otizmli çocuklar, serebral palsi, epilepsi, duygusal ve davranış bozukluğu gösteren çocukları tanı ve rehabilitasyon açısından değerlendirmektir. Bu ders ayrıca, psikolojik destek ve ekip çalışmasının önemini vurgulamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Duygusal ve davranış bozukluğu gösteren çocukları tanı ve rehabilitasyon açısından değerlendirmek, psikolojik desteğin önemi, ekip çalışması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
2) | Zeka | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
3) | Zekanın ölçümünde kullanılan testler | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
4) | zihinsel engelli oluşla ilgili sorunlar | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
5) | zihinsel engelli oluşla ilgili sorunlar | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
6) | zihinsel engelli oluşla ilgili sorunlar | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
7) | Ara sınav | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
8) | Araştırmaların gözden geçirilmesi | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
9) | zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
10) | zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
11) | zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
12) | zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
13) | zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
14) | zihinsel engelli çocuklarla ilgili eğitim merkezlerinde gözlem | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
15) | Final sınavı | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
Ders Notları / Kitaplar: | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
Diğer Kaynaklar: | Drew, C. J., Hardman, M. L. & Logan, D. R. (1996). Mental Retardation: A Life Cycle Approach. (6th ed.) New Jersey: Prentice Hall. Kail, R. & Pellegrino, J.W. (1985). Human Intelligence: Perspectives and Prospects. New York: Freeman. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | 5 |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 179 |