Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Orientation
Introduction to Industrial and Organizational psychology: Definitions and history |
Riggio, R.E. (2016). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine giriş. (Çeviri editörü Belkıs Özkara), Ankara: Nobel (pp- 1-15) |
2) |
Methodology |
Riggio, R.E. (2016). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine giriş. (Çeviri editörü Belkıs Özkara), Ankara: Nobel (pp 17-52) |
3) |
Organization Structure and Organizational Culture
|
Riggio, R.E. (2016). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine giriş. (Çeviri editörü Belkıs Özkara), Ankara: Nobel (pp-401-437)
Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2019). Örgütsel Davranış (14. Basımdan Çeviri b.). (İ. Erdem, Çev.) Ankara: Nobel. (pp. 487- 546)
Model of Cameron & Quinn (2011)
Model of Deal and Kennedy (1982)
Trompernaar model (1993)
Hofstede’s Model
Greiner five phases of growth |
4) |
Organization Structure and Organizational Culture |
Riggio, R.E. (2016). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine giriş. (Çeviri editörü Belkıs Özkara), Ankara: Nobel (pp-401-437)
Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2019). Örgütsel Davranış (14. Basımdan Çeviri b.). (İ. Erdem, Çev.) Ankara: Nobel. (syf. 487- 546)
Model of Cameron & Quinn (2011)
Model of Deal and Kennedy (1982)
Trompernaar model (1993)
Hofstede’s Model
Greiner five phases of growth |
5) |
Recruitment Process |
Handouts
Riggio, R.E. (2016). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine giriş. (Çeviri editörü Belkıs Özkara), Ankara: Nobel (pp-53-76) |
6) |
Recruitment Process |
Handouts
Riggio, R.E. (2016). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine giriş. (Çeviri editörü Belkıs Özkara), Ankara: Nobel (pp. 77-127)
|
7) |
Recruitment Process |
Handouts |
8) |
Midterm |
|
9) |
Performance Evaluation |
Handouts
Riggio, R.E. (2016). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine giriş. (Çeviri editörü Belkıs Özkara), Ankara: Nobel (syf- 128-155)
Telman, N., & Uzunkoca, Ü. (2018). İletişimin Temel Alanlarına Psikolojik Bakış. İstanbul: Nobel Yayınları. (pp.343- 364) |
10) |
Training and Development |
Riggio, R.E. (2016). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine giriş. (Çeviri editörü Belkıs Özkara), Ankara: Nobel (pp-156-186)
Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2019). Örgütsel Davranış (14. Basımdan Çeviri b.). (İ. Erdem, Çev.) Ankara: Nobel. (syf 133-161) |
11) |
Training and Development |
Riggio, R.E. (2016). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine giriş. (Çeviri editörü Belkıs Özkara), Ankara: Nobel (syf- 156-187) |
12) |
Motivation |
Riggio, R.E. (2016). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine giriş. (Çeviri editörü Belkıs Özkara), Ankara: Nobel (pp- 216-246)
Stephen H. Robbins, Timothy A. Judge (2019) Örgütsel Davranış 14. Basım Nobel Yayınları (syf. 204- 268) |
13) |
Employee Attitude and Behaviors |
Riggio, R.E. (2016). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine giriş. (Çeviri editörü Belkıs Özkara), Ankara: Nobel (pp- 216-278)
Stephen H. Robbins, Timothy A. Judge (2019) Örgütsel Davranış 14. Basım Nobel Yayınları (pp 71-93) |
14) |
Employee Attitudes and Behaviors |
Riggio, R.E. (2016). Endüstri ve Örgüt Psikolojisine giriş. (Çeviri editörü Belkıs Özkara), Ankara: Nobel (pp 216-278) |
15) |
Review |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Knows the basic concepts and subfields of the science of psychology. Uses the knowledge based on theoretical practice in the field of study. |
5 |
2) |
Knows the basic research methods of the science of psychology, applies and interprets the data obtained. |
|
3) |
Our graduates are aware of their competence and competencies in their studies in the field. |
|
4) |
Our graduates continue their professional development by constantly following local and universal developments that will contribute to their professional life. |
|
5) |
Our graduates contribute to their field by having effective communication and problem solving skills. |
|
6) |
Our graduates know the ethical values of psychology science and respect differences. |
|
7) |
Our graduates know the social and universal effects of the field of study and its legal consequences. |
|
8) |
Our graduates are knowledgeable about other fields related to psychology. Uses this knowledge in collaborative work. |
|
9) |
Follows the English literature and basic resources in the field of psychology. |
|