PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311321002 | ||||||||
Ders İsmi: | Yetişkin Psikopatolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
İDE Staff |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, DSM-IV-TR ve DSM-V'de tanımlanan psikopatolojik durumların geniş spektrumuna ilişkin genel bir bilgi aktarımını hedefler. Okumalar ve sınıf tartışmaları yoluyla etiyoloji, epidemiyoloji ve semptomların yanı sıra seçilen ruhsal bozukluklar için ayırıcı tanılar hakkında bilgi verilmesini kapsar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, bir tanı grubuna giren psikolojik bozuklukların tanımlanması, nedenleri, tedavileri konularını ve psikopatolojilerin tarihsel ve bilimsel açıdan değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Anormal davranış | Okuma-araştırma |
3) | Psikopatolojinin tarihçesi | Okuma-araştırma |
4) | Teorik Yaklaşımlar | Okuma-araştırma |
5) | Diyagnostik Sınıflama | Okuma-araştırma |
6) | Duygudurum bozuklukları | Okuma-araştırma |
7) | Duygudurum bozuklukları | Okuma-araştırma |
8) | ARA SINAV | |
9) | Kaygı bozuklukları | Okuma-araştırma |
10) | Kaygı bozuklukları ve travma sonrası stres bozukluğu | Okuma-araştırma |
11) | Cinsel işlev bozuklukları | Okuma-araştırma |
12) | Madde kötüye kullanımı | Okuma-araştırma |
13) | Yeme bozuklukları | Okuma-araştırma |
14) | Psikotik Bozukluklar | Okuma-araştırma |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fourth Edition. (DSM-V). Washington: American Psychiatric Association. |
Diğer Kaynaklar: | Ders Kitabı Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. Yardımcı Kaynaklar:: Morrison, J. R. (2016). DSM-5'i kolaylaştıran klinisyenler için tanı rehberi. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | 5 |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 152 |