PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1311321002
Ders İsmi: Yetişkin Psikopatolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL
Dersi Veren(ler): İDE Staff
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, DSM-IV-TR ve DSM-V'de tanımlanan psikopatolojik durumların geniş spektrumuna ilişkin genel bir bilgi aktarımını hedefler. Okumalar ve sınıf tartışmaları yoluyla etiyoloji, epidemiyoloji ve semptomların yanı sıra seçilen ruhsal bozukluklar için ayırıcı tanılar hakkında bilgi verilmesini kapsar.
Dersin İçeriği: Bu ders, bir tanı grubuna giren psikolojik bozuklukların tanımlanması, nedenleri, tedavileri konularını ve psikopatolojilerin tarihsel ve bilimsel açıdan değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Anormal davranışları belirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) DSM-IV-TR ve DSM-V tanı sistemleri hakkında tartışabilir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Psikopatoloji alanındaki farklı teorik perspektifleri tarif eder.
2) Çeşitli psikopatolojik durumların etiyolojisi, epidemiyolojisi ve belirtileri hakkında yorum yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) .Bu alanda güncel gelişmeleri takip etme alışkanlığı kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Anormal davranış Okuma-araştırma
3) Psikopatolojinin tarihçesi Okuma-araştırma
4) Teorik Yaklaşımlar Okuma-araştırma
5) Diyagnostik Sınıflama Okuma-araştırma
6) Duygudurum bozuklukları Okuma-araştırma
7) Duygudurum bozuklukları Okuma-araştırma
8) ARA SINAV
9) Kaygı bozuklukları Okuma-araştırma
10) Kaygı bozuklukları ve travma sonrası stres bozukluğu Okuma-araştırma
11) Cinsel işlev bozuklukları Okuma-araştırma
12) Madde kötüye kullanımı Okuma-araştırma
13) Yeme bozuklukları Okuma-araştırma
14) Psikotik Bozukluklar Okuma-araştırma
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental
Disorders, Fourth Edition. (DSM-V). Washington: American Psychiatric Association.

Diğer Kaynaklar: Ders Kitabı Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık.

Yardımcı Kaynaklar::
Morrison, J. R. (2016). DSM-5'i kolaylaştıran klinisyenler için tanı rehberi. Nobel Akademik Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır.
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. 5
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir.
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur.
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür.
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar.
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir.
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir.
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır.
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 152