OPTİSYENLİK
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2017002006
Ders İsmi: Optisyenlikte Müşteri İlişkileri ve Pazarlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Aslı ARSLAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; tüketici davranışlarını açıklamak ve bunları kar amaçlı olan ve/veya olmayan yapılarda pazarlama uygulamalarını geliştirebilmek için öğrencileri yetkin hale getirmektir.
Dersin İçeriği: Tüketici, tüketici davranışı, tüketici davranışının satış pazarlama üzerine etkileri, memnuniyet, alışkanlıklar, satın alma stratejileri gibi konuları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tüketici kavramını ve tüketici davranışlarını tanımlar.
2) Tüketici davranışlarının pazarlama açısından önemini bilir.
3) Psikolojinin tüketici davranışları üzerindeki etkisini bilir.
4) Sosyo-kültürel faktörlerin tüketici davranışlarına etkisini bilir.
5) Tüketicilerin satın alma süreçlerine dair fikri vardır.
6) Tüketici haklarını ve tüketici haklarını koruma açısından yasal dayanakları bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı
2) Davranışa Giriş Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı
3) Tüketici Davranışı Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı
4) Tüketici Davranış Modelleri ve Tüketici Davranışının Diğer Bilim Alanlarıyla İlişkisi Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı
5) Pazarlamaya Giriş Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı
6) Tüketici Davranışı ve Pazarlama İlişkisi Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı
7) Tüketicinin Bakış Açısı ve Pazar Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı
8) Ara Sınavlar
9) Algı Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı
10) Öğrenme ve Hafıza Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı
11) Motivasyon Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı
12) İlgiler ve Tutum Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı
13) Benlik ve Kişilik Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı
14) Satın Almada Karar Süreci Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı
15) Pazarlama İletişimi, İkna Teknikleri ve Müşteri Memnuniyeti Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı
16) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer.
Diğer Kaynaklar: Doç. Dr. Baş, M. Doç. Dr. Tolom,M. Doç.Dr. Aktepe, C.(2013).Müşteri İlişkileri Yönetimi, 2.Baskı

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
5) Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6) Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
7) Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
8) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur.
9) Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir.
10) Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir.
11) Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir.
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13) Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
14) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 1
2) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 1
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
5) Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. 5
6) Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. 3
7) Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
8) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. 4
9) Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir.
10) Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir.
11) Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir.
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13) Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
14) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 90