OPTİSYENLİK
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2017002004
Ders İsmi: Temel İletişim
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Aslı ARSLAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, kendilerini ifade ederken doğru, açık ve etkili bir iletişim becerisi kazandırmayı hedeflemektedir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin iletişim alanıyla ilgili düşünme, analiz etme ve tartışma yetilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğinde; açık iletişim kurma, sözlü-sözsüz iletişim, beden dili, jest ve mimikler, empati, etkin dinleme, kişilerarası iletişim konuları yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İletişim sürecinin yapısını ve temel özelliklerini tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sözlü ve sözsüz iletişimin temel özelliklerini tanımlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Dinleme becerileri gelişir. Etkin konuşur.
Öğrenme Yetkinliği
1) İletişim kurarken empatinin önemini açıklayabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hastalar ve hasta grupları ile etkili iletişimin özelliklerini açıklayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, iletişim dersine giriş Öğretim Görevlisi Ders Notları, Prof. Dr. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları
2) İletişim süreci ve iletişimin bağlamları: Kendini tanımak Öğretim Görevlisi Ders Notları, Prof. Dr. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları
3) Sözlü iletişim Öğretim Görevlisi Ders Notları, Prof. Dr. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları
4) Sözsüz iletişim Öğretim Görevlisi Ders Notları, Prof. Dr. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları
5) İletişim için algılama ve ilk iletişimin önemi: Empati Öğretim Görevlisi Ders Notları, Prof. Dr. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları
6) Kişilerarası iletişim engelleri Öğretim Görevlisi Ders Notları, Prof. Dr. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları
7) Dinleme becerileri Öğretim Görevlisi Ders Notları, Prof. Dr. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları
8) Ara sınavlar
9) Sağlık çalışanlarının hasta ve hasta yakınları ile iletişimi Öğretim Görevlisi Ders Notları, Prof. Dr. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları
10) Özel durumlarda iletişim I: Özel durumu olan hastalar Öğretim Görevlisi Ders Notları, Prof. Dr. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları
11) Özel durumlarda iletişim II: Zorlayıcı durumlarda iletişim Öğretim Görevlisi Ders Notları, Prof. Dr. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları
12) Ekip çalışması ve iletişim Öğretim Görevlisi Ders Notları, Prof. Dr. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları
13) Örnek olay tartışmaları
14) Örnek olay tartışmaları
15) Dönemin gözden geçirilmesi
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer.
Diğer Kaynaklar: Prof. Dr. Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
5) Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6) Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
7) Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
8) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur.
9) Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir.
10) Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir.
11) Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir.
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13) Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
14) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 1
2) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 1
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
5) Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. 4
6) Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. 2
7) Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
8) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. 2
9) Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir.
10) Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir.
11) Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir.
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13) Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
14) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 90