OPTİSYENLİK
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2017002001
Ders İsmi: Gözlük Cam Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Aslı ARSLAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; optisyenlik öğrencilerinin gözlüklerde kullanacakları cam materyallerin özelliklerinin öğretilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Optik sektöründe cam çeşitlerin tanımı, organik camlar, mineral camlar ve bunların avantajları, dezavantajları, arasındaki farklılıklar ve organik camların üretiminin mevcut yöntemleri konularının içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sektörde kullanılan cam malzeme türlerini bilir.
2) Organik camların özelliklerini bilir.
3) Organik camların avantaj ve dezavantajlarını bilir.
4) Mineral camların özelliklerini bilir.
5) Mineral camların avantaj ve dezavantajlarını bilir.
6) Sektörde kullanılan camların birbirinden farklılıklarını bilir.
7) Camların üretim yöntemlerini ve montajları hakkında bilgi sahibidir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) Optik Sektöründe Kullanılan Camlar 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları)
3) Organik Camlar ve Özellikleri 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları)
4) Organik Camların Avantaj ve Dezavantajları 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları)
5) Mineral Camlar ve Özellikleri 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları)
6) Mineral Camların Avantaj ve Dezavantajları 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları)
7) Optik Sektöründe Kullanılan Camların Arasındaki Farklılıklar 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları)
8) Ara Sınavlar
9) Optik Sektöründe Kullanılan Camların Üretim Yöntemleri-I 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları)
10) Optik Sektöründe Kullanılan Camların Üretim Yöntemleri-II 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları)
11) Optik Sektöründe Kullanılan Camların İşlenmesi ve Gözlüğe Montajları 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları)
12) Cam Teknolojileri-I 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları)
13) Cam Teknolojileri-II 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları)
14) Genel Tekrar
15) Tartışma
16) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer.
Diğer Kaynaklar: 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları.
2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
5) Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6) Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
7) Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
8) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur.
9) Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir.
10) Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir.
11) Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir.
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13) Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
14) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
5) Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. 5
6) Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. 5
7) Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
8) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. 5
9) Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir.
10) Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir.
11) Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir.
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13) Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
14) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 90