OPTİSYENLİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,72 |
Ders Kodu: | 2017002001 | ||||||||||
Ders İsmi: | Gözlük Cam Teknolojileri | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Aslı ARSLAN | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; optisyenlik öğrencilerinin gözlüklerde kullanacakları cam materyallerin özelliklerinin öğretilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Optik sektöründe cam çeşitlerin tanımı, organik camlar, mineral camlar ve bunların avantajları, dezavantajları, arasındaki farklılıklar ve organik camların üretiminin mevcut yöntemleri konularının içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | Optik Sektöründe Kullanılan Camlar | 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları) |
3) | Organik Camlar ve Özellikleri | 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları) |
4) | Organik Camların Avantaj ve Dezavantajları | 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları) |
5) | Mineral Camlar ve Özellikleri | 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları) |
6) | Mineral Camların Avantaj ve Dezavantajları | 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları) |
7) | Optik Sektöründe Kullanılan Camların Arasındaki Farklılıklar | 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları) |
8) | Ara Sınavlar | |
9) | Optik Sektöründe Kullanılan Camların Üretim Yöntemleri-I | 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları) |
10) | Optik Sektöründe Kullanılan Camların Üretim Yöntemleri-II | 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları) |
11) | Optik Sektöründe Kullanılan Camların İşlenmesi ve Gözlüğe Montajları | 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları) |
12) | Cam Teknolojileri-I | 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları) |
13) | Cam Teknolojileri-II | 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları) |
14) | Genel Tekrar | |
15) | Tartışma | |
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Öğretim elemanı tarafından verilecek ders notları. 2- Aksak E., Küçüker T. “Gözlükçülük” (Eskişehir,2005-Kurs Ders Kitapları) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |||||||||||||
5) Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
6) Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |||||||||||||
7) Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
8) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. | |||||||||||||
9) Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. | |||||||||||||
10) Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. | |||||||||||||
11) Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. | |||||||||||||
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||
13) Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
14) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 5 |
4) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
5) | Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | 5 |
6) | Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 5 |
7) | Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
8) | Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. | 5 |
9) | Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. | |
10) | Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. | |
11) | Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. | |
12) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
13) | Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
14) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 90 |