Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Araştırma nedir ve araştırma türleri |
Fraenkel, J.R. ve Wallen. N. (2003). How to Design and EvaluateResearch in Education. Mc Graw Hill, |
2) |
Kütüphane araştırması |
Fraenkel, J.R. ve Wallen. N. (2003). How to Design and EvaluateResearch in Education. Mc Graw Hill, |
3) |
Araştırmalarda istatistik ve anket kullanımı |
Fraenkel, J.R. ve Wallen. N. (2003). How to Design and EvaluateResearch in Education. Mc Graw Hill |
4) |
Araştırmalarda hata kaynakları |
Fraenkel, J.R. ve Wallen. N. (2003). How to Design and EvaluateResearch in Education. Mc Graw Hill, |
5) |
Araştırmalarda veri analizi, rapor veya tez yazılması ve sözlü sunum kuralları |
Fraenkel, J.R. ve Wallen. N. (2003). How to Design and EvaluateResearch in Education. Mc Graw Hill |
6) |
Ara sınav |
YOK |
7) |
Araştırmaların planlaması |
Fraenkel, J.R. ve Wallen. N. (2003). How to Design and EvaluateResearch in Education. Mc Graw Hill |
8) |
Araştırmaların yöntemlerinin planması |
Fraenkel, J.R. ve Wallen. N. (2003). How to Design and EvaluateResearch in Education. Mc Graw Hill |
9) |
Araştırma verilerinin elde edilmesi |
Fraenkel, J.R. ve Wallen. N. (2003). How to Design and EvaluateResearch in Education. Mc Graw Hill |
10) |
Araştırma sonuçlarının yorumlanması |
Fraenkel, J.R. ve Wallen. N. (2003). How to Design and EvaluateResearch in Education. Mc Graw Hill |
11) |
Araştırmaların sözlü sunumu |
Fraenkel, J.R. ve Wallen. N. (2003). How to Design and EvaluateResearch in Education. Mc Graw Hill |
12) |
Araştırmaların sözlü sunumu |
Fraenkel, J.R. ve Wallen. N. (2003). How to Design and EvaluateResearch in Education. Mc Graw Hill |
13) |
Aile ve arkadaşlarla iletişim |
Fraenkel, J.R. ve Wallen. N. (2003). How to Design and EvaluateResearch in Education. Mc Graw Hill |
14) |
Aile ve arkadaşlarla iletişim |
Fraenkel, J.R. ve Wallen. N. (2003). How to Design and EvaluateResearch in Education. Mc Graw Hill |
15) |
.. |
|
16) |
Genel sınav |
YOK |
Ders Notları / Kitaplar: |
Fraenkel, J.R. ve Wallen. N. (2003). How to Design and EvaluateResearch in Education. Mc Graw Hill |
Diğer Kaynaklar: |
Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık
Fraenkel, J.R. ve Wallen. N. (2003). How to Design and EvaluateResearch in Education. Mc Graw Hill,
Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2000). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (2. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (1998). Qualitative research methods for education: An introduction to theory and methods. Needham Heights, MA: Allyn and Bacon.
Marshall, C. and Rossman, G. B. (1999). Designing qualitative research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage
Patton, M.Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation, Beverly Hills, CA: Sage |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
7) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
8) |
Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır. |
|
9) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
10) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. |
|
12) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
13) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
14) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
|